مامای همراه شما / پرگ

آرایش در دوران بارداری

در این دوران سعی کنید دقت لازم را در انتخاب لوازم آرایشیتون داشته باشید، مواد موجود در لوازم آرایشی می‌تواند ازطریق پوست جذب می‌شوند برخی از این مواد میتوانند حتی باعث مرگ جنین  و یا مریض شدن مادر بشود پس سعی کنید در دوران بارداریتان با دقت از لوازم آرایشی استفاده کنید.

برخی از نکات کلی در آرایش که باید در این دوران به آن توجه کنید.

رنگ مو 

برخی از دکتران بر این باور هستند که رنگ مو از طریق پوست سر می‌تواند جذب شود، به خصوص در «سه ماه اول بارداری» پس بهتر است اگر قصد رنگ موی خود را دارید از رنگ موهای طبیعی مانند حنا استفاده کنید.

رتینوئیدها:

رتینوئیدهاماده‌ایقویکهدربرخیازمرطوبکنندهضدپیریودرمانآکنهودرمانبرایآکنه،اختلالاترنگدانه،وپسوریازیسهااستفادهمی‌شود. کارشناسان  توصیهمی‌کنندکهزنانباردارازاینمادهدوریکنند،برخیمطالعاتاستفادهبیشازاندازهازویتامین A می‌تواندبرایجنینمضررباشد،قابلذکرکهاگرتااینلحظهاستفادهمی‌کردیننگراننباشیندکتراندرمواردخاصاستفادهازاینرامنعمی‌کند.

اجتناب از محصولاتی که از مواد تشکیل دهنده در آنها استفاده شده:

– ترتینوئین Avita

– رتین-A،رنووا (ترتینوئین)

– رتینوئیکاسید

– رتینول

– رتینیل پالمیتات

– ژل (bexarotene) Targretin

هیدروکسی اسیدها:

هیدروکسی اسید مثل بتا هیدروکسی اسید(BHA) و آلفا هیدروکسی اسید (AHA) در محصولاتی برای درمان اختلات پوستی از جمله آکنه، التهابات پوستی و …. استفاده می‌شود،دو آلفا رایج ترین هیدروکسی اسید (AHAS) در محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک است. اما به دلیل مقدار کمی به پوست جذب می شود، آنها کم خطر محسوب می شوند زمانی که در درمان پوست استفاده می شود.

سویا:

در حالی که لوسیون‌های مبتی بر سویا معمولا امن و قابل اعتماد هستند، اما سویا در دوران بارداری باعث تشدد لکه‌های تیره روی پوست صورت یا همان ماسک بارداری می‌شود. این اثر احتمالا به دلیل حالت استروژنی سویاست بنابراین توصیه می‌شود اگر دچار لک‌های بارداری یا ملاسما شده‌اید برای جلوگیری از تشدید رنگ این لک‌ها سراغ مصرف محصولات حاوی سویا نروید.

برچسب ها:

Back to top