مامای همراه شما / پرگ

استفاده از روغن های طبیعی برای ماساژ در دوران بارداری

استفاده از روغن های طبیعی برای ماساژ در دوران بارداری

ماساژ از جمله کارهایی است که در «دوران بارداری» برای سلامت بدن «مادر» و همچنین ایجاد آرامش در او انجام می شود.در این مقاله درباره ی تاثیرات مثبت ماساژ برای «خانم های باردار» صحبت کرده ایم. همچنین گفته ایم ماساژ با روغن طبیعی مانعی ندارد.

تأثیر ماساژ در دوران بارداری

سه ماهۀ دوم بارداری بهترین زمان برای انجام ماساژ است. در این دوران جنین شما به اندازۀ کافی رشد کرده و احتمالاً حالت تهوع شما نیز رفع شده است. همچنین ممکن است گرفتگی عضلات و درد پشت و کمر کم کم به سراغ شما آمده باشد. ماساژ در دوران بارداری می‌تواند در رفع استرس مادر، بهبود گرفتگی عضلات و کاهش کمردرد، درد باسن و شانه نیز تأثیر خوبی داشته باشد. ماساژ، مقدار هورمون اپی‌نفرین را که منجر به گرفتگی عروق می‌شود کاهش می‌دهد و باعث آرامش و تعادل در خلق‌وخو می‌شود.

همچنین ماساژ دادن کیفیت خواب را به ویژه در سه ماهۀ دوم و سوم بارداری افزایش می‌دهد. علاوه بر این، ماساژ پشت، شانه، گردن، دست و پاها در دوران بارداری می‌تواند آرام بخش باشد.

استفاده از روغن‌های معطر برای انجام ماساژ در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. تنفس بوی برخی از روغن‌ها یا جذب آنها از طریق پوست می‌تواند خطراتی برای جنین شما داشته باشد. اگر باردار هستید و قصد ماساژ با روغن‌های معطر را دارید، بهتر است مطمئن شوید که روغن مصرفی خطری برای بارداری ندارد. همچنین قبل از استفادۀ روغن، از ماساژدهنده بخواهید که از حساسیت نداشتن پوست بدن شما به آن مطمئن شود. بهتر است قبل از استفاده از ماساژ با روغن‌های معطر یا آروماتراپی، در مورد تأثیر روغن‌ها در بارداری با پزشک خود مشورت کنید.اگر عطر روغن ماساژ باعث حالت تهوع شما می‌شود، بهتر است از ماساژ با روغن معطر صرف نظر کنید. روغن بابونه، مریم‌گلی، سرو، اوکالیپتوس، کندر، گریپ‌فروت، سروکوهی، اسطوخودوس، لیمو، مرزنجوش، بهارنارنج، اسانس رز، چوب صندل، پرتقال یا درخت چای از جمله روغن‌هایی است که مصرف آنها برای ماساژ در بارداری مانعی ندارد. توجه کنید که مصرف خوراکی این روغن‌ها هرگز توصیه نمی‌شود. همچنین دقت کنید که استفاده از روغن سیاه‌دانه، زنجبیل شامی و برخی از روغن‌های دیگر ممکن است خطرات جدی برای شما داشته باشد.

برچسب ها: , ,

Back to top