این نکات را در استفاده از استخر رعایت کنید

شنا کردن در «بارداری» برای خیلی از «مادران باردار» جای سوال است و پاسخ دقیق این سوال را نمی دانند که آیا شنا در «دوران بارداری» مجاز است یا خیر. در این مطلب سعی کرده ایم پاسخ برخی ابهامات موجود را بدهیم و برخی توصیه های لازم را بدهیم.

خانم  باردارمی تواند مطابق معمول شنا کند و یا یک رو ش تازه مانند یک (دوره شنای سازمان دهی شده آئروبیک، آکوا یوگا و… ) را بگذراند.

شنا ورزشی خارق العاده است زیرا سبب به کارگیری هر دو گروه  ماهیچه های بلند دست و پا می شود. تمرینی برای  دستگاه قلبی- عروقی به شمار می رود و احساس بی وزنی را نیز به همراه دارد.  در دوران بارداری بی خطر است و می تواند ترکیبی ایده آل از آئروبیک و آرام سازی ( ریلاکسیشن ) باشد.

بهتر است شما در هوای مناسب در استخر های روباز شنا کنید و نیز از آب های گرم به این دلیل که می توانند سبب افزایش آزادسازی فرآورده های حاوی کلر گردند، استفاده نکنید. اگر شنا کردن را دراستخر سر پوشیده انجام می دهید، باید نسبت به مناسب بودن تهویه، انباشتگی کلرامین (NH2Cl) اطمینان پیدا کنید. میزان تراکم مناسب باید حفظ شده و دمای آب نیز اندازه گیری شود. لغزش روی بتون، مساله نگران کننده ای است و می تواند منجر به صدمات جدی شود. با کمی احتیاط، بروز صدمات در هر نوع استخری قابل پیش گیری است. بهتر است پس از هر ۱۵ دقیقه شنا ۵ دقیقه نیز استراحت داشته باشید.

شنا در واقع یکی از مهم ترین ورزش ها و  در بارداری حتی مهم تر است. زیبایی این ورزش در این است که هیچ فشار وا سترس وکشش اضافی را در هنگام ورزش به بدن تحمیل نمی کند و  از بدن در برابر وزن محافظت می کند و از صدمه و رگ به رگ شدن عضلات نیز پیش گیری می کند. آب هم چنین بدن را خنک نگه داشته از ورم،جلو گیری می نماید. هم چنین در ماه های گرم تابستان، می تواند در برابر گرما اثر محافظتی بگذارد و احساس خنکی بیاورد. اگر شما به صورت منظم پیش از بارداری شنا می کرده اید، می توانید پس از بارداری نیز، بدون  تغییر چندانی به شنا  ادامه  دهید