مصرف برخی موادغذایی در ماه نهم از بارداری می تواند در زایمان بهتر و رشد بهتر جنین موثر باشد برخی راهکارهای تغذیه ای موثر در این زمینه در اختیارتان قرار میدهیم که بد نیست به آن ها در ادامه توجه کنید این موادغذایی بر دریافت انواع املاح و موادمعدنی توسط باردار تاثیرات زیادی خواهند گذاشت  . زمانی که مواد غذایی سالم و مغذی مصرف می کنید بارداری بدون مشکل و سالمی را برای خودتان تضمین می کنید. زمانی که یک رژیم غذایی درستی داشته باشید مانع ناراحتی هایی مانند: یبوست و سوزش سر دل می شوید. این به نوبه خود به رشد و سلامت جنین کمک می کند.

غذاهایی که باید در ماه نهم بارداری بخورید

غذاهای سرشار از فیبر: سبزیجات میوه ها نان کامل غلات حبوبات خرما

غذاهای سرشار از آهن مواد غذایی مانند: ماهی مرغ زرده تخم مرغ گل کلم عدس نخود اسفناج انواع توت ها سویا میوه های خشک مانند آلو و کشمش مصرف حداقل ۳ وعده غذاهای غنی از آهن به صورت روزانه

غذاهای سرشار از کلسیم شامل: خربزه محصولات لبنی بلغور جو دوسر بادام دانه کنجد

غذاهای سرشار از ویتامین C: خوردن مقدار زیادی از: میوه های خانواده مرکبات گوجه فرنگی توت فرنگی کلم بروکلی گل کلم

غذاهای سرشار از اسید فولیک: برای جلوگیری از نقائص هنگام تولد: سبزیجات برگ سبز حبوبات مانند لوبیا نخود لوبیا چشم بلبلی

غذاهای سرشار از ویتامین A: اسفناج هویج سیب زمینی شیرین طالبی و دیگر منابع غنی از ویتامین A نیز باید در رژیم غذایی خود قرار دهید.

غذاهایی باید در ماه نهم بارداری خود از خوردنشان اجتناب کنید

شبیه به همان رژیم غذایی است که در طول این ۹ ماه بارداری خود داشته اید.

کافئین: باید از آن دوری کنید ؛ بااین حال,اگر شما آن را در هرصورت مینوشید از ۲۰۰میلی گرم فراتر نرویدو زیاده روی نکنید.شکلات نیز حاوی کافئین است,بنابراین مصرف خود را محدود کنید.

الکل: به طور گسترده شناخته شده است که الکل درطول دوران بارداری خطرناک است, برای جلوگیری از عقب ماندگی ذهنی, زایمان زودرس و همچنین طیف گسترده ای از تقص های زایمان, این مهم است که شما در طول دوران بارداری به طور کامل از آن پرهیز کنید.

ساخارین: این یک شیرین کننده است که باید دردوران بارداری به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید.میوه های آلی و آبنبات های خانگی را انتخاب کنید و از شیرینی آنها لذت ببرید.

پنیرهای نرم: اینها هنوز غیر ممکن هستند,این نوع پنیر به طور معمول پاستوریزه نمیشود و میتواند منجر به عفونت شود, بنابراین از آن دوری کنید.

غذاهای دریایی خام: این مهم است که به یادداشته باشید از سوشی جلوگیری کنید (که بیشتر آنها با ماهی خام به عنوان ماده اصلی تهیه میشوند).همچنین دیگر غذاهای دریایی خام مانند صدف را سرو میکنند .

توتون و تنباکو: دردوران بارداری خطرناک است.اگر شما سیگاری هستید یا تنباکو مصرف میکنید,مهم است که نه تنها در رژیم غذایی ۹ماه بارداری بلکه در تمام دوران آن را رها کنید و مصرف نکنید ، اگر شما تنباکو مصرف کنید رشد کودکتان میتواند به شدت تحت تاثیر قرار بگیردو آسیب ببیند.