بدن خود را عادت دهید..

عادت کردن بدن با شرایط «بارداری» ممکن است کمی سخت به نظر برسد اما شدنی است. «مادران باردار» باید مشکلات خود را با دکترشان در میان بگذارند. همچنین برخی شرایط ممکن است سخت باشند اما زیاد نباید احساس نگرانی به خود راه دهید.

این نکته را به خاطر بسپارید که مراجعه به درمانگاه ها برای انجام کنترل های دوران بارداری بسیار مهم است، زیرا ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی این سازمان ها با مشاهده هر علامت و نشانه ای که ربطی به دوران بارداری طبیعی زنان ندارد، مداخله نموده و با ارائه راه کارهای ساده و یا ارجاع دادن مادر حامله به پزشک متخصص زنان و زایمان، از بروز مشکلات جدی در بدن او جنین داخل رحمش جلوگیری خواهند کرد. پس یادتان باشد که مراقبین بهداشتی می توانند در اکثر موارد زندگی مادر و جنین داخل رحم او را از خطرات جدی نجات دهند.

در طی نه ماه دوران بارداری شما مادر باردار ممکن است هرگز خواب مسالمت آمیز و راحتی را در برخی از شب ها، تجربه نکنید. به یاد داشته باشید که در حال حاضر این ناراحتی مربوط به دوران بارداری است که شما را در بیشتر شب ها بیدار نگه می دارد. پس جای هیچ نگرانی نیست! بهتر است خود را با این وضع وفق دهید، چون پس از زایمان به دلیل خیس شدن جای نوزاد و یا احساس گرسنگی او، بی خوابی های شما همچنان ادامه خواهد داشت. مادر باردار باید از حالا یاد بگیرد که هر وقت احساس کردید که نیاز به خواب و استراحت دارد، بدن خود را عادت دهد تا در هر زمان و در هر مکانی چرت بزند و به یاد داشته باشد که یادگیری این مهارت ها برای او و فرزندش، در روزهای آینده هم مفید خواهد بود.