خواص موجود در عدس برای بارداری

برنامه غذایی در «دوران بارداری» دارای اهمیت فوق العاده ای است و «مادران باردار» باید غذاهایی را در این دوران مصرف کنند که برایشان مفید باشد و به سلامت آن ها و فرزندشان کمک کند. یکی از منابع مهم غذایی عدس است که در ادامه برخی خواص آن را گفته ایم.

عدس منبع فوق‌العاده‌ی مواد مغذی مهمی است که برای داشتن متابولیسم خوب لازم و ضروری‌اند. اگر رژیم گرفته‌اید بدانید که مصرف عدس برایتان مفید خواهد بود. پختن این ماده‌ی غذایی ساده و سریع است. حتماً شما عدس سبز و قهوه ای را دیده‌اید و در غذاهایتان استفاده کرده‌اید. هندی‌ها عدس قرمز نیز دارند که بسیار معروف نیز می‌باشد.

منیزیم موجود در عدس برای رشد بافت استخوان‌ها و ساخت پروتئین، پیشگیری از گرفتگی عضلات، سلامت دندان‌ها و عملکرد سیستم ایمنی بدن لازم است. این ماده‌ی معدنی نقش مهمی در متابولیسم انرژی و انتقال واکنش‌های عصبی بر عهده دارد. عدس منبع فوق‌العاده‌ی فولات می‌باشد که در ساخت همه‌ی سلول‌های بدن به خصوص گلبول‌های قرمز شرکت دارد؛ و از آنجایی که فولات برای تشکیل سلول‌های جدید لازم است مصرف آن برای رشد جنین نیز ضروری است.

عدس خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

عدس حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که بیشتر متعلق به خانواده‌ی فلاوونوئیدها می‌باشند. این آنتی‌اکسیدان‌ها به ویژه در پوشش بیرونی عدس قرار دارند. بر اساس نتایج پژوهش‌ها زمانی که عدس خیس یا پخته می‌شود میزان آنتی اکسیدان کاتچین موجود در آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

عدس مانند دیگر اعضای خانواده‌ی حبوبات سرشار ازفیبر می‌باشد. باید بدانید که هر پیاله عدس پخته شده حاوی حدود ۴٫۵ گرم فیبر می‌باشد. فیبرهای محلول در آب موجود در عدس می‌تواند شما را از گزند بیماری‌های قلبی عروقی در امان نگه دارد. به خاطر اینکه این فیبرها به کنترل میزان کلسترول خون کمک می‌کنند.