خوراکی‌های نشاسته دار در بارداری

مواد غذایی نشاسته دار می توانند یک منبع عالی برای تامین انرژی مورد نیاز «مادران باردار» در زمان «بارداری» شان باشد. در این مقاله ضمن توضیح بیشتر دراین باره، چند مواد غذایی نشاسته دار را برای مصرف آن ها پیشنهاد کرده ایم.

مواد غذایی نشاسته دار یک منبع مهم انرژی، ویتامین ها و فیبر هستند، حاوی مقدار زیادی کالری رضایت بخش. آنها عبارتند از نان، سیب زمینی، غلات صبحانه، برنج، ماکارونی، رشته فرنگی، ذرت، ارزن، جو، و آرد ذرت.این غذاها باید بیش از یک سوم از غذایی که می خورید باشند.

هضم نشاسته مقاوم به سختی امکانپذیر خواهد بود ،جو , برنج پخته , دانه سالم , حبوبات ,نشاسته سیب زمینی خام حاوی مقادیر بالایی نشاسته هستند.در ادامه توضیحات بیشتری در این باره در اختیارتان قرار خواهیم داد.

بسیاری از کربوهیدرات در رژیم غذایی نشاسته هستند نشاسته زنجیره طولانی از گلوکز است که در غلات، سیب زمینی و غذاهای مختلف یافت می شود اما همه نشاسته ای که ما می خوریم هضم می شود گاهی اوقات یک بخش کوچکی از آن از طریق دستگاه گوارش بدون تغییر عبور می کند به عبارت دیگر، آن به هضم مقاوم است این نوع از نشاسته، نشاسته مقاوم است که همانند فیبر محلول عمل می کنند.

اگر سیب زمینی به درستی آماده و خنک شود منبع خوبی از نشاسته مقاوم است.بهتر است آنها را به صورت فله ای طبخ کنید و برای حداقل چند ساعت اجازه دهید تا خنک شود هنگامی که به طور کامل سرد شود سیب زمینی پخته شده مقدار قابل توجهی از نشاسته مقاوم دارد.علاوه بر اینکه منبع خوبی از کربوهیدرات و نشاسته مقاوم است سیب زمینی حاوی مواد مغذی مانند پتاسیم و ویتامین C است.به یاد داشته باشید که سیب زمینی را دوباره گرم نکنید در عوض، آنها را همانند بخشی از سالاد سیب زمینی خانگی یا سایر وعده های غذایی مشابه به صورت سرد بخورید.

آرد ذرت

آرد ذرت که اغلب به عنوان فیبر ذرت یا نشاسته مقاوم ذرت اشاره شده است.مانند نشاسته سیب زمینی، آرد ذرت یک فرم بسیار تغلیظ شده از نشاسته مقاوم است و به راحتی می تواند به ماست یا بلغور جو دوسر اضافه کرد.تا ۵۰٪ از آن فیبر، که اکثر آنها نشاسته مقاوم است.

موز سبز

موز سبز یکی دیگر از منبع بسیار خوبی از نشاسته مقاوم و فیبر است.علاوه بر این، هر دو موز سبز و زرد به صورت سالم از کربوهیدرات و مواد مغذی دیگر مانند ویتامین B6 و ویتامین C هستند.همان طور که موز می رسد نشاسته مقاوم شروع به تبدیل شدن به قندهای ساده مانند فروکتوز، گلوکز و ساکارز می کند.بنابراین، اگر شما می خواهید حداکثر مصرف نشاسته مقاوم را داشته باشید باید هدف خود را خرید موز سبز قرار دهید و آنها را در طول چند روز بخورید.