مامای همراه شما / پرگ

خوراکی های سرشار از پروتئین برای مادران باردار

خوراکی های سرشار از پروتئین برای مادران باردار

پروتئین ها نقش ضروری در «سلامت بدن» دارند و مصرف پروتئین بارها توصیه شده است. در «دوره ی بارداری» توجه به مواد غذایی مفید بیشتر می شود اما «مادران باردار» باید بدانند که کدام مواد غذایی سرشار از پروتئین است و بامصرف آن می توانند پروتئین لازم را جذب نمایند. در این مقاله هفت ماده خوراکی غنی از پروتئین را معرفی نموده ایم.

پیشنهاد تغذیه ای برای خانم های باردار استفاده از خوراکی ها یپروتئین دار و مغذی و مفید است که می توانند تاثیر زیادی روی سلامتی جنین آن ها بگذارند به میزان کافی باید از این نوع مواد غذایی دریافت کنند

کارشناسان تغذیه معتقدند زنان باید میزان درست مواد مغذی را در رژیم غذایی شان بگنجانند.

پروتئین یکی از مواد مغذی مهمی است که زنان باردار باید به میزان مناسب از آن استفاه کنند. فهرستی از هفت ماده خوراکی غنی از پروتئین که برای زنان باردار مناسب است در ادامه ارائه می شود.

تخم مرغ منبع غنی از پروتئین است. مصرف دو عدد تخم مرغ در هفته نیاز پروتئنی یک خانم باردار را تامین می کند.

دانه سویا، هم به صورت پخته و هم به شکل شیر سویا، منبع خوب پروتئین است. مصرف ۳۰ گرم سویا در هفته در طول دوره بارداری توصیه می شود.

جوانه ها هم منبع خوب پروتئین هستند. مصرف آن هم به صورت پخته و هم به صورت خام در سالاد توصیه می شود. مصرف ۳۰ گرم در روز عالی خواهد بود.

از آنجائیکه پنیر محلی منبع غنی پروتئین است، مصرف ۷۵ تا ۱۰۰ گرم از این نوع پنیر به میزان سه بار در هفته برای یک مادر باردار مفید است.

ماهی آب های شیرین که دارای مقادیر کم جیوه باشد، بسیار عالی است. مصرف بیش از اندازه ماهی به خاطر اضافه وزن ناشی از آن توصیه نمی شود. اما مصرف ۷۵ تا ۱۰۰ گرم ماهی در هفته کافی است.

مرغ ماده غذایی دیگر غنی از پروتئین است. مصرف ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم مرغ در هفته توصیه می شود.

زنان باردار مصرف ۱۵۰ گرم ماست در روز را فراموش نکنند تا نیاز پروتئینی شان تامین شود. البته خوردن مواد غذایی دیگر در کنار این مواد خوراکی نادیده گرفته نشود.

 

برچسب ها: , ,

Back to top