عدس یک منبع غنی از آهن

عدس به عنوان یک منبع غنی از آهن برای مصرف در «بارداری» بسیار توصیه شده است. دانستن مزایای عدس خالی از لطف نیست. در ادامه مزایای این خوراکی خوشمزه را برایتان آورده ایم تا بیشتر با خواص آن آشنا شوید و آن را در برنامه ی غذایی خود قرار دهید.

مزایای مصرف عدس در دوران بارداری

مزه، رنگ و اندازه عدس به منطقه ای که کاشته شده است بستگی دارد. عدس به دانه های ریز، دانه های درشت و عدس لوبیایی تقسیم بندی می شود. در این مقاله مزایای مصرف عدس در دوران بارداری ذکر شده است:

فولیک اسید موجود در عدس از نقص در هنگام تولد مانند بی مغزی و spina bifida جلوگیری می کند.

فیبر موجود در عدس از بیماری های مجاری گوارشی جلوگیری می کند. این فیبر چاقی را کنترل کرده و مانع از بالا رفتن کلسترول می شود. نصف فنجان عدس حاوی ۸ میلیگرم فیبر است.

یبوست یکی از مشکلات رایج در دوران بارداری است که با مصرف عدس غنی از فیبر برطرف می شود.

نصف فنجان عدس حاوی ۱۷۹ میلیگرم فولات است که نوعی ویتامین ب است که به رشد سلول های جدید کمک می کند. خانم های باردار روزانه به مصرف ۶۰۰ میلیگرم فولات نیاز دارند.

فولیک اسید در بارداری تاثیر منفی داروها بر بدن را از بین می برد. اگر سیگار می کشید یا مشروب می خورید، فولیک اسید موجود در عدس باعث جذب مواد مضر می شود.

عدس همچنین سرشار از پروتئین است. پروتئین به رشد ماهیچه های جنین کمک می کند.

 

مقدار بالای پتاسیم باعث جریان خون مناسب می شود و مانع از بالا رفتن فشار خون می شود.

مطالعات نشان می دهد عدس نقشی مهمی در عملکرد بیولوژیکی مغز دارد.

اگر در دوران بارداری میگرن دارید، می توانید با مصرف عدس که غنی از ویتامین ب ۵ است با استرس و میگرن مقابله کنید.