مامای همراه شما / پرگ

عدم مصرف غذای تند در بارداری

عدم مصرف غذای تند در بارداری

مصرف غذای مناسب در «دوران بارداری» بسیار اهمیت دارد. در این مقاله برخی از غذاهایی را که نباید در این دوران مصرف شوند از جمله غذاهای تند را معرفی کرده و در بعضی حالات جایگزین آن ها را معرفی کرده ایم. دانستن این نکات می تواند در تنظیم رژیم غذایی مناسب اثرگذار باشد.

در شیردهی این غذاها را نخورید
اگر نوزاد شما با شیر مادر تغذیه می کند ممکن است گفته شود که از خوردن برخی غذاها که باعث دل درد نوزاد می شود پرهیز کنید. غذاهای چرب، پر نمک و تند مانند خورشهای پرچرب، یا فست فودها و سیب زمینی،  ادویه کاری، فلفل قرمز تند و معمولی می توانند از عوامل ایجاد کولیک در نوزاد باشند.

احتیاط کنید
بنابراین بهتر است به صورت آزمون و خطا جلو بروید و سعی کنید مقدار کمی از این غذاها بخورید. اگر سوزش سر دل دارید و از اسیدیته رنج می برید یا به نظر می رسد نوزادتان دچار کولیک است بنابراین استفاده بسیار کم از این قبیل خوراکی ها در رژیم غذایی توصیه می شود. غذاهای تند میتوانند موجب تشدید ویار صبحگاهی شوند و مشکلات گوارشی را تشدید کنند. زنان بارداری که تپش قلب دارند ممکن است با خوردن غذاهای تند دچار مشکل شوند.  بسیاری از خانمها غذاهای تند میخورند و زمانی که باردار میشوند یا نوزاد را با شیر مادر تغذیه میکنند هیچ تغییری در رژیم غذایی شان ایجاد نمی کنند. نکته مهم اینجاست که باید در این دوران نیز به خوردن غذاهای سالم دقت کنند تا خود و نوزادشان  ناراحت نشوند.  هنگام استفاده از ادویه ها و ترشی ها باید به این نکته دقت داشته باشید که حتما از محصولات بسته بندی شده  استفاده کنید و از فروشگاه‌های نامعتبر خرید نکنید. هنگام خرید حتما به برچسب ادویه ها و ترشی ها دقت کرده و تاریخ انقضای آنها را مورد توجه قرار دهید.

افزایش شیردهی با رازیانه نه غذای تند
از سوی دیگر ممکن است به شما توصیه شود ادویه ها و ترشی هایی مانند زیره بو داده و خشک شده را برای افزایش تولید شیر استفاده کنید. یکی از درمانهای سنتی برای افزایش شیردهی و جلوگیری از درد استفاده از مخلوط آب جوش و رازیانه است. یک مطالعه نشان داده است که نوزادان مادرانی که از سیر در غذای شان استفاده می کنند مدت زمان طولانی تری قادر به شیردهی نوزاد  هستند.

در مصرف غذاهای حرارت زا احتیاط کنید
به طور کلی عقیده بر این است که زنان باردار  بهتر است از غذاهای بسیار داغ  یا حرارت زا در طول ۹ ماه بارداری اجتناب کنند چون در این زمان حرارت بدن به خودی خود بالاست. گفته شده مصرف مواد غذایی گرمازا و ادویه‌ها و ترشی ها تعادل را به هم می زند و می تواند حتی باعث سقط جنین، زایمان زودرس و  مشکلات دیگر شود. با این حال شواهد کافی برای اثبات  این موضوع وجود ندارد.

برچسب ها: , ,

Back to top