هلو میوه ای لذیذ، کم کالری، سرشار از فیبر، ضداحتباس آب، دوستدار سلامت چشم‌ها و غیره است.
ارزش غذایی هلو
یک هلو متوسط (حدود صدوپنجاه گرم) مواد مغذی زیر را دارد:
کالرری- ۵۹
کربوهیدرات-۱۴ گرم
پروتئین-۱٫۴ گرم
چربی-۰٫۴ گرم
فیبر-۲٫۳ گرم
ویتامین ث- ۱۰ میلیگرم
ویتامین آ-۱۴۰۰واحد
پتاسیم- ۲۸۵ میلیگرم
منیزیم-۱۴ میلیگرم
آهن-۰٫۴ میلیگرم

مصرف هلو در بارداری
خانمهای حامله اگر می خواهند بچه زیبایی داشته باشند باید هلو بخورند.
آب هلو به طور موفقیت آمیزی در رفع مشکلات زمان بارداری زنان مثل کسالت صبحگاهی و دیگر موارد کمک فراوان می کند.
خوردن شکوفه هلو برای زنان بار دار ممکن است باعث سقط جنین شود.
هلو غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای مادر و جنین حیاتی است.
هلو غنی از ویتامین ث است که برای رشد استخوان های جنین، دندان ها، ماهیچه ها و رگ های خونی ضروری است. صد گرم هلو حدود ۶٫۶ میلیگرم از این ویتامین را تامین می کند.
ویتامین ث به جذب آسان آهن کمک میکند و از کم خونی جلوگیری می کند. همچنین احتمال زایمان زودرس و نشانه های کشش بعد از بارداری روی پوست کاهش می یابد.
هلو حاوی پتاسیم است که برای بارداری مورد نیاز است. این ماده باعث کاهش خستگی، نگرانی، گرفتگی پا، تورم زانو و پا می شود. این ماده باعث تعادل مایعات در مادر و جنین می شود.

مقدار مصرف هلو در بارداری
هلو در دوران بارداری باید به مقدار متوسط مصرف شود. روزانه نباید بیش از پانصد گرم هلو بخورید. مطالعات نشان میدهد در طول بارداری می توانید چهار تا پنج فنجان هلو در روز مصرف کنید. می توانید در روز دو هلو همراه با سایر میوه ها و سبزیجات مصرف کنید.

مضرات خوردن هلو در بارداری
هلو باعث تولید گرما در بدن می شود. خوردن بیش از حد آن در بارداری باعث خونریزی می شود.
پرزهای روی سطح هلو باعث آلرژی و گلو درد می شود.
اگر قند خون شما بالا است باید از مصرف بیش از حد هلو بپرهیزید.
اگر چه این نکات نباید باعث جلوگیری از مصرف هلو شود. اما بهتر است مقدار مصرف آن را کاهش دهید.

هلو ضد سرطان
پلی فنل ها، اسید کلرژونیک و نوکلئیک و اسید کافئیک موجود در هلو دارای خواص ضدسرطانی می باشد.

هلو و دیابت
ابتلا به دیابت هرگز به معنای مصرف نکردن کربوهیدرات نمی باشد. کربوهیدرات ها برای بدن انسان ضروری هستند. هلو حاوی حدود ۱۵ گرم کربوهیدرات است و می تواند به عنوان بخشی از وعده غذایی یا میان وعده استفاده شود.از آن جا که هلو حاوی مواد مغذی مفید برای دیابتی ها می باشد، بنابراین مصرف روزانه آن برای این افراد توصیه می شود.

جوانسازی پوست با هلو
هلو به دلیل دارا بودن ویتامین C و فلاونوئیدها با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از پیری زودرس پوست، چین و چروک و لکه های تیره جلوگیری می کند و باعث رفع خستگی و جوانسازی پوست می شود.

سلامت اسخوان
ویتامین C و A موجود در هلو باعث تقویت استخوان و دندان ها شده و ترکیب ویتامین C و آهن در کاهش جذب سرب توسط بدن نقش حیاتی دارد. کاهش سرب بدن باعث رشد خوب بافت ها، ترمیم غضروفی و تقویت استخوان و دندان ها می شود.

سلامت قلب
هلو عملکرد قلب را بهبود و تمام سموم بدن را دفع می کند . در واقع هلو به عنوان یک سم زدای طبیعی امروزه شناخته شده است.
هلو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام پولیفنول‌ها است که از اکسایش کلسترول پیشگیری می‌کند و برای همین هم اجازه نمی‌دهد رگ‌ها گرفته شوند.زمانی که رگ‌های شما در سلامت باشند سلامت قلبتان نیز تضمین می‌شود.از آنجایی که بیشتر آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرهای هلو در پوست آن قرار دارد بهتر است که این میوه را با پوست میل کنید.البته لازم است که از میوه‌های ارگانیک استفاده کنید.

هلو وکاهش وزن
هلو کالری ناچیزی دارد و مصرف آن باعث افزایش مدت زمان سیری شده و به کاهش وزن و لاغری کمک می کند.
فیبر هلو باعث کاهش کلسترول بد خون، فشار خون بالا و قند خون شده و از بروز چاقی پیشگیری می کند. مصرف روزانه ۳۰ گرم فیبر در کاهش وزن موثر است.

هلو برای سلامت دهان و دندان:
هلو شامل فلوراید و مقادیر کمی از کلسیم که برای استخوان ها و دندان ها مفید است، می باشد.مواد معدنی مانند آهن و فلوراید، از ایجاد حفره ها و سایر مشکلات دندانپزشکی جلوگیری می کنند. همراه با کلسیم، ویتامین C موجود در هلو نیز نقش مهمی در تقویت استخوان فک و لثه دارد.