شاید تاکنون زیاد از اهمیت و فواید میوه و سبزیجات در «دوران بارداری» شنیده اید اما باید بدانید که هر رژیم غذایی سالمی حاوی این هاست. میوه و سبزیجات تنوعات زیادی دارند و هر کدام از آن ها فواید خود را داراست. در ادامه علاوه بر توضیحات بیشتر در این مورد، سبزیجات مناسب را در «بارداری» معرفی کرده ایم.

میوه ها و سبزیجات حاوی مواد مغذی ضروری و پر از فیبر هستند، بنابراین، بخش مهمی از هر رژیم غذایی سالم را تشکیل می دهند، به دلیل اینکه تغذیه دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، باید به مقدار زیاد، میوه و سبزی در آشپزخانه وجود داشته باشد، یک تکه طالبی و یا یک کاسه توت فرنگی یا یک موز،به عنوان یک غذای سبک، ویتامین ها و مواد معدنی لازم را برای رشد جنین فراهم کرده و از طرفی هم به حفظ سلامتی مادر کمک می کند، ترکیب میوه ها با مواد غذایی دارای پروتئین کم، مانند پنیر موجب افزایش انرژی پایدار برای یک بعد از ظهر طولانی در مادر می شود، توصیه می شود از خواص شگفت انگیز میوه ها و سبزی ها در تغذیه دوران بارداری خود غافل نباشید.

ویتامین های کلیدی عرضه شده توسط این گروه مواد غذایی شامل بتاکاروتن، مورد نیاز برای رشد سلول ها و بافت های نوزاد شما، بینایی، و سیستم ایمنی بدن، ویتامین C، ماده معدنی مهم برای استخوان و دندان کودک، و همچنین به عنوان کلاژن در بافت همبند نوزاد، پتاسیم،کمک به کنترل فشار خون و اسید فولیک، مهم برای جلوگیری از نقص عصبی و افزایش وزن سالم نوزاد هنگام تولد است، تمامی این ویتامین های ضروری برای رشد جنین را می توانید با اضافه کردن میوه ها و سبزیجات به تغذیه دوران بارداری، به آسانی به دست آورید. همچنین فیبر موجود در میوه ها و سبزیجات دارای مزایایی از جمله حفظ فعالیت روده است که به جلوگیری از یبوست و هموروئید، و مشکل شایع در دوران بارداری کمک می کند.

سبزیجات مناسب برای تغذیه دوران بارداری:
• مارچوبه
• آوکادو
• چغندر
• فلفل دلمه ای • سبزی (مانند کلم پیچ، کاهو برگ دار، اسفناج و برگ چغندر)
• جعفری
• کدو
• سیب زمینی شیرین
• کلم بروکلی
• نخود سبز
• گوجه فرنگی