مامای همراه شما / پرگ

مصرف سیگار در دوران بارداری

محققان می‌گویند، خانوم‌هایی که در سن ۲۰ تا ۳۰ سالگی سیگار مصرف کرده باشند، ۱۰ سال از عمر بارداری خودشان کم کرده اند، البته قابل ذکر است این خانوم‌ها در صورت حامله شدن از خطر سقط جنین زیادی برخوردار هستند. در بررسی پژوهشگران هلندی، تنها ۱۳ درصد زنان سیگاری از درمان «آی وی اف» نتیجه گرفتند درحالی که این رقم در میان زنان غیر سیگاری ۲۰ درصد بوده است.

این نکته توجه کنید که تنها مصرف سیگار خطر آفرین نیست، بلکه مجاورت با کسی که سیگار مصرف می‌کند خطرناک است، تحقیقات نشان می‌دهد که کودکانی که از این دسته مادران  تولید میشوند (مادرانی که در مجاورت افراد سیگاری زندگی می‌کنند) در ۲ سالگی از مهارتهای رشدی و شناختی کمتری نسبت به کودکانی که اصلا در معرض دود سیگار و دخانیات نبوده‌اند، برخوردارند پس سعی کنید در معرض افراد سیگاری هم نباشید.

عوارض مصرف سیگار:

۱- سقط جنین(مرگ ناگهانی نوزاد)

۲- وزن کم نوزاد تازه متولد شده.

۳- مشکلات تنفسی پس زایمان مثل آلژری و آسم

۴- بیشتر از سایر نوزادان به عفونت گوش میانی دچار میشوند.

۵-  ریه آنها عملکرد مساعدی ندارد.

نوزادان مادرانی که سیگارمی کشند دوبرابر بیشتر از نوزادان مادران غیر سیگاری در معرض نشانگان مرگ ناگهانی نوزاد قرار دارند . بچه های مادرانی که در طی بارداری سیگار می کشند همچنین در معرض ریسک بالای مشکلات تنفسی قرار دارند . از جمله آسم و این بچه ها دچار اشکالات یادگیری و مشکلات رفتاری نیز هستند

خوش اقبالی برخی را به حساب بی ضرر بودن سیگار نگذارید!!

شاید برخی از این مادران خوش اقبال بوده باشند چرا که احتمال بروز خطرات و مشکلات مربوط به سلامت جنین در چنین شرایطی بسیار افزایش مییابد. ممکن است نوزاد به صورت نارس به دنیا بیاید یعنی زودتر از موعد وقتی که هنوز ریه های او آماده نشده اند و در پی آن برخی مشکلات جدی تنفسی به وجود می آید.

برچسب ها:

Back to top