مصرف موز قبل و بعد ورزش در دوران بارداری

موز از جمله میوه هایی است که خوردن آن در «دوران بارداری» توصیه شده است اما شاید «مادران باردار» ندانند که موز می تواند به عنوان میان وعده قبل و بعد ورزش مورد استفاده قرار بگیرد. در این مقاله بیشتر درباره ی تاثیرات این میوه و خاصیت های آن صحبت کرده ایم.

در طول دوران بارداری، خوردن غذاهای غنی از پتاسیم مانند موز ، می تواند به کاهش تورم ناشی از بارداری در اندام ها کمک کند(dot) گرفتگی عضلات پا، یکی از علائم ناخوشایند دوران بارداری است که ، ممکن است با افزایش مصرف غذاهای غنی از پتاسیم، از بین برود.علاوه بر این، ویتامین B6 موجود در موز برای کمک به تسکین بیماری صبحگاهی موثر استموز از جمله مواد غذایی مفید برای حفظ سلامتی زنان باردار و ضروری در شکل گیری اندام های جنین است.

این ماده غذایی حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین «ب ۶»، «ب ۱۲» و مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم است.

مطابق با تحقیقات انجام شده، مصرف روزانه این ماده غذایی در دوران بارداری، احتمال ابتلا به سرگیجه و حالت تهوع را بویژه در سه ماه نخست بارداری، کاهش می دهد.شکل گیری و استحکام اسکلت بدن جنین، پیشگیری از افزایش فشار خون بارداری و کاهش خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان از دیگر خواص مصرف موز در دوران بارداری است.انقباض ماهیچه ای یکی از مشکلات شایع زنان در دوران بارداری بوده و مطابق با مطالعات انجام شده مصرف موز در کاهش احتمال وقوع اسپاسم عضلانی مؤثر است.

تکامل سیستم عصبی جنین، تشکیل گلبول های قرمز خون و رشد مغزی جنین وابسته به دریافت مقادیر کافی از ویتامین «ب۶» در دوران بارداری است.