مکمل امگا ۳

شاید خیلی از «مادران باردار» از مکمل های مختلف استفاده کنند و برای این کار خود دلایلی داشته باشند اما کسب اطلاعات صحیح در این زمینه بسیار مهم است. مکمل امگا ۳ یکی از موضوعات مورد سوال است که آیا باید در این دوران مصرف کرد یا خیر.

یکی از مشکلات شایع که مرتب توسط مادر باردار سوال میشود این است که من می توانم برای افزایش هوش فرزندم در دوران بارداری مکمل امگا۳ را مصرف کنم؟ باید پاسخ داد که مصرف خودسرانه مکمل امگا۳ در دوران بارداری توصیه نمیشود و بهتر است شما اسیدهای چرب امگا۳ را از طریق غذای روزانه تان تامین کنید که در ادامه این مقاله منابع غذایی را معرفی کرده ایم. مگر در شرایط خاص و مورد نیاز و با تجویز پزشم معالج این مکمل در دوران بارداری مصرف شود.

این چربی های فوق العاده سالم دارای مزایای مهم برای بدن و مغز شما است با این حال، بسیاری از افرادی که در حال خوردن یک رژیم غذایی استاندارد غربی هستند به اندازه کافی نمی تواند از چربی های امگا ۳ دریافت کنند این مقاله یک راهنمای نهایی مبتدی برای امگا ۳ است.

اسیدهای چرب امگا ۳ چیست؟

اسیدهای چرب امگا ۳ یک خانواده از چربی های اشباع نشده است که ما باید از رژیم غذایی دریافت کنیم آنها همچنین  N – 3و یا اسیدهای چرب ω – ۳ نام دارد.

آنها اسیدهای چرب ضروری نامیده می شوند زیرا آنها برای سلامت مورد نیاز هستند اما بدن خود نمی تواند آنها را مانند سایر چربی ها تولید کند.

اسیدهای چرب چند اشباع نشده بدان معنی است که اسیدهای چرب چند پیوند دوگانه در ساختار شیمیایی خود دارند اسیدهای چرب امگا۶  نوع دیگری از چربیهای چند اشباع نشده می باشد.

“امگا ” نامگذاری قراردادی با قرار دادن پیوند دوگانه بر روی مولکول اسید چرب است امگا ۳S  که اولین پیوند دوگانه بر روی اتم کربن ۳ به دور از انتهای امگا قرار داده شده است.

مزایای سلامت و درمان اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ در میان مواد مغذی مورد مطالعه، جامع ترین در روی زمین هستند.

نشان داده شده است که خواص درمانی قدرتمندی برای سیستم های مختلف بدن دارند.

افسردگی و اضطراب: مصرف مکمل امگا ۳، مانند روغن ماهی، می تواند به کاهش علائم افسردگی و اضطراب کمک کند.

زوال عقل: تعدادی از مطالعات نشان داده اند که مصرف بالاتر امگا ۳ به کاهش خطر بیماری آلزایمر و زوال عقل مرتبط است. یک رژیم غذایی۱۰۰ ٪  تضمین شده سبب ذوب شدن ۱۲ – ۳۲  پوند از چربی در ۲۱ روز می شود.

التهاب و درد: امگا ۳S می تواند علائم التهاب و نشانه های بیماریهای مختلف اتوایمیون، مانند آرتریت روماتوئید را کاهش دهد. آنها همچنین در کاهش درد قاعدگی بسیار موثر است.

آسم: امگا ۳S ممکن است به پیشگیری آسم در کودکان و بزرگسالان جوان کمک کند.

رشد نوزاد: خوردن DHA در طول دوران بارداری و شیردهی می توانید سلامت هوش و چشم کودک را بهبود بخشد.

متاسفانه، با وجود بهبود عوامل خطر متعددی برای بیماری های قلبی، نشان داده نشده است که اسیدهای چرب امگا ۳ برای جلوگیری از حملات قلبی یا سکته موثر باشند. بزرگترین مطالعات در بدن شواهدی از هیچ فایده ای پیدا نکرده اند.

چرا باید از یک مکمل امگا ۳ استفاده کنید؟

بهترین راه برای اطمینان از مصرف مطلوب امگا ۳ خوردن ماهی های چرب حداقل دو بار در هفته است.

با این حال، اگر شما تعداد زیادی از ماهی های چرب و یا غذاهای دریایی مصرف نمی کنید احتمالاً ایده خوب مصرف یک مکمل می باشد.

در واقع، بسیاری از مطالعات در مورد فواید مکمل امگا ۳ نشان داده اند که آنها قطعاً می توانند مفید باشد.

مکمل های خوب باEPA  و DHA شامل روغن ماهی و کریل است برای گیاهخواران مصرف یک مکمل  DHAساخته شده از جلبک توصیه می شود.

هنگامی که مکمل امگا ۳ مصرف کنید باید بدانید که همه مکمل ها خوب نیستند برخی از مکمل ها حتی میتوانند حاوی ترکیبات مضر به دلیل آلودگی در دریا باشند.

چقدر امگا ۳ برای سلامتی مصرف نماییم

هیچ توصیه های خاصی برای مصرف روزانه اسیدهای چرب امگا۳  وجود ندارد.

سازمان های سلامت اصلی مانند سازمان بهداشت جهانی و اداره ایمنی مواد غذایی اروپا حداقل ۲۵۰ – ۵۰۰ میلی گرم ترکیبEPA  و DHA برای افراد بزرگسال و سالم در هر روز توصیه می کنند.

انجمن قلب آمریکا توصیه به خوردن ماهی های چرب حداقل دو بار در هفته به منظور حصول اطمینان از مصرف بهینه امگا ۳ برای پیشگیری از بیماری های قلبی می نماید.