میان وعده هایی برای دوران بارداری

مصرف میان وعده ی مناسب در «دوران بارداری» می تواند بسیار پراهمیت باشد. دانستن این موضوع که چه میان وعده ای را باید در این دوره مصرف نمود، می تواند مفید و راهنماکننده باشد. در این مقاله چند میان وعده ی سالم را معرفی کرده ایم.

در دوران بارداری به برنامه غذایی خود اهمیت بدهید، لازم نیست پرخوری یا کم‌خوری کنید فقط باید بدانید چه غداهایی برای‌تان مفید است.

تغذیه در دوران بارداری اهمیت زیادی دارد و باید به آن توجه کرد؛ این‌که برای عصرانه یا میان وعده چه در نظر گرفته‌اید بسیار مهم است.

چیپس ترتیلا با سس گواکامولی

برای رفع گرسنگی در فاصله‌ی بین وعده‌های اصلی می‌توانید چیپس ترتیلای غلات با فیبر زیاد را انتخاب کنید. چیپس را در سس گواکامولی که حاوی فولات است (نوعی ویتامین ب که به جلوگیری از عفونت هنگام زایمان کمک می‌کند) بزنید. گواکامولی حاوی چربی‌های سالم برای قلب نیز هست. اگر آووکادو دوست ندارید، می‌توانید از غلات پروتئینی استفاده کنید. بهتر است که چیپس‌ها را سرخ نکنید و فقط آن‌ها را با حرارت بپزید.

شکلات و میوه

دل‌تان شکلات می‌خواهد؟ خبر خوب این است که مصرف شکلات می‌تواند خطر ابتلا به پره اکلامپسی را کاهش می‌دهد. پره اکلامپسی شرایطی است که طی آن در دوران بارداری فشار خون بالا می‌رود و ممکن است به برخی از اندام‌ها آسیب برسد. تکه کوچکی از شکلات را با میوه مصرف کنید یا روی میوه را با شکلات بپوشانید. سعی کنید که این میان وعده را زیاد شیرین نکنید. پودینگ شکلاتی نیز که با شیر کم چرب درست شده باشد می‌تواند به نیاز بدن شما به لبنیات نیز پاسخ دهد و استخوان‌ها را محکم کند. ماست شکلاتی نیز حاوی باکتری‌هایی است که برای بدن مفید است.

ساندویچ ماهی تن

برای یک زن باردار اشکالی ندارد که در هفته دو یا سه بار ماهی مصرف کند. ماهی تن غنی از پروتئین که جیوه ندارد منبع مناسبی از اسیدهای چرب امگا ۳ و DHA است که به رشد مغز جنین کمک می‌کند. برای افزایش فیبر و چربی سالم می‌توانید از آووکادو و گندم استفاده کنید. اگر می‌خواهید از این میان وعده در خارج از خانه استفاده کنید می‌توانید ماهی تن را در یک ظرف بریزید و کراکر غلاتی نیز با خود به‌همراه داشته باشید.