هر موزی را در بارداری مصرف نکنید

مصرف موز در «بارداری» بسیار خوب است اما نه هر موزی!شما باید مراقب باشید در این دوران هر موزی را مصرف نکنید موز های نارس از جمله این موز ها هستند که نباید مصرف شود. در ادامه بیشتر در این باره گفته ایم.

موز از جمله مواد غذایی مفید برای حفظ سلامتی زنان باردار و ضروری در شکل گیری اندام های جنین است.

مطابق با تحقیقات انجام شده، مصرف روزانه این ماده غذایی در دوران بارداری، احتمال ابتلا به سرگیجه و حالت تهوع را بویژه در سه ماه نخست بارداری، کاهش می دهد. شکل گیری و استحکام اسکلت بدن جنین، پیشگیری از افزایش فشار خون بارداری و کاهش خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان از دیگر خواص مصرف موز در دوران بارداری است. انقباض ماهیچه ای یکی از مشکلات شایع زنان در دوران بارداری بوده و مطابق با مطالعات انجام شده مصرف موز در کاهش احتمال وقوع اسپاسم عضلانی مؤثر است.

مواظب باشید !! خاصیت موزهای رسیده با موز های نارس زمین تا آسمان فرق می کند.
موزهای رسیده، منبع خوبی از فیبر و پتاسیم هستند که می تواند جلوی ابتلای شما به یبوست را بگیرند اما موزهای نارس، برعکس هستند. نوع سبز آنها، نشاسته و تانن بالاتری دارد که به آنها طعم تلخی می دهد و می تواند منجر به ایجاد و حتی تشدید یبوست شود.

موزهای رسیده، منبع خوبی از فیبر و پتاسیم هستند که می تواند جلوی ابتلای شما به یبوست را بگیرند اما موزهای نارس، برعکس هستند. نوع سبز آنها، نشاسته و تانن بالاتری دارد که به آنها طعم تلخی می دهد و می تواند منجر به ایجاد و حتی تشدید یبوست شود.
این ماده غذایی حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین «ب ۶»، «ب ۱۲» و مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم است. تکامل سیستم عصبی جنین، تشکیل گلبول های قرمز خون و رشد مغزی جنین وابسته به دریافت مقادیر کافی از ویتامین «ب۶» در دوران بارداری است.