مامای همراه شما / پرگ

از بین بردن ترک های شکم بارداری

از بین بردن ترک های شکم بارداری

ترک های شکم «مادر باردار» بر اثر بزرگ شدن «جنین» بیشتر می شوند اما راهکارهایی در این زمینه وجود دارد از جمله استفاده از روغن نارگیل یا روغن بادام برای از بین بردن این ترک ها. ترک های پوست در صورت عدم رسیدگی به آن ها می توانند مشکل ساز شوند پس بهتر است با به کار بستن این راهکار ها از آن پیشگیری کرد.

ترک های پوست ناشی از حاملگی مشکل رایج اکثر بانوان در این دوران است. دلایل زیادی برای ایجاد این ترک ها وجود دارد که از میان آنها می توان به تغییرات هورمونی، کاهش چربی در ناحیه شکم پس از زایمان، انعطاف کم پوست، و … اشاره کرد. در نواحی مختلف بدن به دلیل تجمع چربی خط هایی ایجاد می شوند. این خط ها معمولاً در ناحیه شکم، سینه، ران  ها، باسن، پشت بازوها قابل رؤیت هستند.

برای پیشگیری و رفع ترک ها باید پوست را مرطوب نگه داشت و از خشک شدن آن جلوگیری کرد. هرچه پوستتان نرم تر و منعطف تر باشد، ترک های کمتری ممکن است روی پوست شما پدیدار شود.

محصولات آرایش بهداشتی زیادی از قبیل کرم ها و لوسیون ها در داروخانه ها برای رفع این ترک ها وجود دارند. عمل های جراحی زیبایی نیز در این زمینه صورت می گیرند که هم هزینه آن زیاد است و هم ممکن است نتیجه اش آنطور که انتظارش را دارید از آب در نیاید. بهتر است بدانید که ترک های پوستی به سرعت و به طور کامل از بین نمی روند. اما می توان اثر آنها را کمتر کرد. بهترین زمان برای درمان ترک های پوستی در اسرع وقت و به محض مشاهده آنهاست، زمانی که اولین ترک ها را در بارداری روی شکم خود مشاهده می کنید و یا حتی به نظر برخی دیگر پیش از ایجاد و رؤیت ترک ها باید دست به کار شد.

ماساژ با روغن های معطر
این روش یکی از مؤثرترین درمان های خانگی است. شما می توانید به روغن هایی  مانند روغن نارگیل و روغن بادام، چند قطره از روغن های معطر نظیر روغن اسطوخودوس، رز، ژرمانیوم، و سایر روغن های معطر اضافه کنید. با این کار روغن بادام و نارگیل رقیق تر می شوند و به راحتی تمامی مناطق مورد نظر را ماساژ دهید.

برچسب ها: ,

Back to top