مامای همراه شما / پرگ

از کنسرو استفاده نکنید

از کنسرو استفاده نکنید

زندگی پر مشغله ی امروزی و شاغل شدن بسیاری از زنان در بیرون از خانه، باعث شده است که تهیه ی غذای مناسب و مفید به یک دغدغه تبدیل شود چرا که خیلی از «زنان باردار» وقت این کار را ندارند اما باید بدانید که استفاده از کنسرو در «دوران بارداری» اصلا توصیه نمی شود و برای «مادران باردار» مناسب نیست.

به بسیاری از غذاهای کنسرو شده مواد شیمیایی اضافه شده است تارنگ,طعم و مزه آن بهتر و همچنین ماندگاری آن را زیادتر نمایند.مادران آبستن باید از خوردن این نوع غذاها خودداری کنند مخصوصا” پنیر,گوشت,سوسیس,خیارشوروترشی های کنسرو شده.به بعضی از این غذاهای از پیش آماده شده مانند ماهی,پنیر , کالباس نیتریت اضافه شده است.نیتریت در هموگلوبین خون اثر می کندو موجب می شود که عمل انتقال اکسیژن هموگلوبین خون به نسوج بدن کمتر گردد.هر فردی مخصوصا” خانم های آبستن که می خواهند غذایی خریداری نمایندباید بر چسب چنین غذاهایی را کاملا”مطالعه نمایندو مطمئن شوند که چه موادی به آن افزوده شده و از مدت زمانی که می تواند مصرف گردد آگاه گردندو اگر چنین اطلاعاتی روی برچسب غذا وجود نداردهیچ گاه نباید آن را خریداری و مصرف کنند.

به رغم این که کنسروها به مواد نگهدارنده یا ضد میکروب نیازی ندارند، اما افزودنی هایی چون انواع ادویه جات، نمک، اسانس، مواد رنگی طبیعی یا مصنوعی، تثبیت کننده ها، استحکام دهنده ها و امولسیون کننده ها از جمله موادی است که جزء جدایی ناپذیر برخی کنسروها بوده و این همان عاملی است که مصرف مستمر و زیاده از حد این نوع غذاها را محدود می کند.

میزان سدیم این غذاها گرچه استاندارد و تعریف شده است، اما برای مبتلایان به پرفشاری خون، بیماران قلبی ـ عروقی و نارسایی کلیوی محدودیت مصرف دارد و چربی بالای انواعی از آن برای افراد با چربی خون بالا مضر است. همچنین مصرف بیش از حد آن برای کودکان، زنان باردار و البته افراد سالم توصیه نمی شود.

غذاهای شکر دار مانند شیرینی ها,کیک ,شکلات,سودا و نوشابه های شیرین ,غذاهای خوبی نیستند و موجب افزایش وزن مادر می شوند,بنابراین مادر در دوران بارداری تا حد امکان کمتر از این نوع  مواد مصرف کند .

برچسب ها: , ,

Back to top