مامای همراه شما / پرگ

استفاده از روغن های طبیعی برای ماساژ در دوران بارداری

ماساژ از جمله کارهایی است که که در “دوران بارداری” برای سلامت بدن “مادر” و همچنین ایجاد آرامش در او انجام می شود. در این مقاله دربارهٔ تاثیرات ماساژ برای “خانم های باردار” و همچنین روغن های طبیعی برای ماساژ در دوران بارداری صحبت کرده ایم.

تاثیر ماساژ در دوران بارداری

سه ماهه دوم بارداری بهترین زمان برای انجام ماساژ است. در این دوران جنین شما به اندازه‌ی کافی رشد کرده و احتمالاً حالت تهوع شما نیز رفع شده است. همچنین ممکن است گرفتگی عضلات و درد پشت کمر کم کم به سراغ شما آمده باشد. ماساژ در دوران بارداری می تواند در رفع استرس مادر، بهبود گرفتگی عضلات و کاهش کمر درد، درد باسن و شانه نیز تاثیر خوبی داشته باشد. ماساژ، مقدار هورمون اپی‌نفرین را که منجر به گرفتگی عروق می شود را کاهش می دهد و باعث آرامش و تعادل در خلق و خو می شود.

همچنین ماساژ دادن کیفیت خواب را به ویژه در سه ماهه دوم و سوم بارداری افزایش می دهد. علاوه بر این، ماساژ پشت، شانه، گردن، دست و پاها در دوران بارداری می تواند آرامش بخش باشد.

استفاده از روغن های معطر برای انجام ماساژ در دوران بارداری توصیه نمی شود. تنفس بوی برخی از روغن ها یا جذب آن ها از طریق پوست می تواند خطراتی برای جنین شما داشته باشد. اگر باردار هستید و قصد ماساژ با روغن های معطر را دارید، بهتر است مطمئن شوید که روغن مصرفی خطری برای بارداری ندارد.

همچنین قبل از استفاده از روغن، از ماساژ دهنده بخواهید که از حساسیت نداشتن پوست بدن شما به آن مطمئن شود. بهتر است قبل از استفاده از ماساژ با روغن های معطر یا آروماتراپی، در مورد تاثیر روغن ها در بارداری با پزشک خود مشورت کنید. اگر عطر روغن ماساژ باعث خالت تهوع شما می شود، بهتر است از ماساژ با روغن معطر صرف نظر کنید.

روغن های طبیعی برای ماساژ در دوران بارداری

روغن اسطخدوس :

این روغن به عنوان بهترین روغن خواب آور، یکی از بهترین روغن هایی است که می توانید برای ماساژ دوران بارداری استفاده کنید. در مقایسه با روغن های دیگر، اسطوخودوس اضطراب را کاهش می دهد، آرامش بخش است و در تسکین درد بسیار عالی است. این روغن که به عنوان یک روغن متعادل کننده و همه کاره شناخته می شود، یکی از روغن های ماساژ است که ارزش امتحان کردن در دوران بارداری را دارد.

روغن زنجبیل :

زنجبیل روغن ماساژ گرم و تند است. به عنوان یک مسکن و یک ضد التهاب طبیعی به خوبی عمل می کند. می توانید از آن برای تسکین درد و درد در دوران بارداری استفاده کنید. هنگامی که به خوبی استفاده شود، متوجه خواهید شد که یکی از موثرترین روغن های ماساژ دوران بارداری است.

روغن آفتابگردان :

برخلاف روغن های دیگر، روغن آفتابگردان سبک، غیر چرب و سرشار از اسید لینولئیک و اسید استئاریک است که از مهم ترین اجزای پوست سالم هستند. از آنجایی که به سرعت جذب پوست می شود، شاید روغن مناسبی برای ماساژ قبل از تولد باشد. این روغن دارای فواید مختلف و خواص تقویت کننده سلامتی است و همچنان به عنوان یکی از بهترین روغن ها برای ماساژ دوران بارداری استفاده می شود.

روغن گریپ فروت :

در مقایسه با سایر روغن ها، روغن ماساژ دوران بارداری گریپ فروت هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید هیچ خطری ندارد. با این حال، به سرعت اکسید می شود، بنابراین باید در سریع ترین زمان ممکن استفاده شود. بنابراین برای تقویت حواس و کاهش خستگی مناسب است که در حمام یا دیفیوزر استفاده شود. اما در دوران بارداری فقط باید در حد اعتدال مصرف شود.

روغن دانه انگور :

اگر به دنبال بهترین روغن برای ماساژ دوران بارداری هستید، روغن هسته انگور می تواند انتخاب مناسبی باشد. این روغن نه تنها صاف و ابریشمی است، بلکه بوی کمی دارد. تحقیقات بیشتر همچنین نشان داده است که می‌تواند پوست را نرم‌تر و الاستیک‌تر کند، بنابراین از ایجاد ترک‌های پوستی نیز جلوگیری می‌کند. همچنین می تواند ویتامین E و C را در پوست شما تقویت کند تا کارآمدتر شود!

در طول ماساژ قبل از تولد از چه چیزهایی باید اجتناب کرد ؟

  • استفاده روزانه از روغن ماساژ دوران بارداری
  • استفاده رقیق نشده از روغن ماساژ قبل از تولد
  • استفاده از روغن ماساژ در سه ماهه اول بارداری
  • استفاده داخلی از اسانس ها

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از روغن های طبیعی برای ماساژ در دوران بارداری داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب ها: , ,

Back to top