مامای همراه شما / پرگ

استفاده از شیره انگور در دوران بارداری

شیره انگور در دوران بارداری” یکی از خوراکی هایی است که حتماً باید در برنامه غذایی هر خانم بارداری قرار بگیرد. از مهمترین فوایدی که در شیره انگور وجود دارد این است که به بهبود کم خونی و از بین رفتن نفخ کمک ویژه می کند و همچنین انرژی زایی قوی است.

شیره انگور در دوران بارداری

فوایدشیره انگور دردوران بارداری

 شیره انگور در دوران بارداری به خانم باردار توصیه می‌شود چرا که میوه انگور نیز مانند بسیاری دیگر از میوه‌ها حاوی مقادیر زیادی از ویتامین ها مانند ویتامین آ ، ب و ث  بوده و همچنین میزان زیادی از مواد معدنی و مغذی مانند کلسیم فسفر و منیزیم و آهن را دارا می باشد. دوشاب یا همان شیره انگور را می توان از هر نوع انگوری تهیه کردبه همین دلیل است که شیره انگور که در بازار یافت می شود، در طرح ها و رنگ های مختلفی است. این نکته بسیار قابل اهمیت است که شیره انگور به عنوان یک منبع مفید تامین کننده انرژی در دوران بارداری به حساب می آید و همچنین از کم‌خونی جلوگیری کرده و فقر ناشی از آهن را نیز در بارداری از بین برده و برای نفخ معده نیز بسیار مفید است. در طب سنتی به خوردن شیره انگور در دوران بارداری بسیار تاکید شده است چرا که به درمان یرقان و زردی ، کک و مک ، دردهای روماتیسمی و مریضی های شریانی و وریدی و همچنین ضعف اعصاب کمک شایانی می‌کند.

استفاده از شیره انگور در دوران بارداری

موارد قابل احتیاط شیره انگور دردوران بارداری

خانم های بارداری که مبتلا به دیابت هستند باید از مصرف شیره انگور پرهیز نمایید چرا که قند موجود در شیره انگور بسیار بالا می باشد. همچنین شیره انگور حاوی مقادیر زیادی کالری می باشد، در صورتی که خانم های باردار که بیشتر مستعد چاقی هستند در استفاده از شیره انگور زیاده‌ روی کنند سبب افزایش وزن خانم های باردار در دوران بارداری می شود. در صورت تمایل به استفاده و تهیه شیره انگور حتما سعی کنید شیره انگور را از مراکز مطمئن و استاندارد تهیه نمایید چرا که شیره انگور بیشتر به صورت سنتی در بازار یافت شده که در تهیه آنها اصلا  اصول بهداشتی رعایت نمی شود.

برچسب ها: ,

Back to top