مامای همراه شما / پرگ

اما و اگر مصرف الکل در دوران حاملگی

اما و اگر مصرف الکل در دوران حاملگی

«الکل» نوشیدنی است که برای همه سنین خطرات خاص خود را دارد اما در «دوران حاملگی» این موضوع بیشتر مهم می شود که آیا مصرف الکل واقعا خطرناک است؟ در این مقاله در یکی از جدیدترین یافته ها این موضوع را زیر ذره بین قرار دادیم و بررسی کردیم.

محققان می‌گویند شواهد موجود برای اثبات این که نوشیدن مشروبات الکلی به مقدار کم از سوی مادر باردار ممکن است برای نوزاد خطر داشته باشد، “به طرز شگفت‌انگیزی محدود و ضعیف” است.
این پژوهشگران مطالعاتی را که در دهه ۱۹۵۰ میلادی در این زمینه انجام شده بررسی کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ شاهدی بر این مدعا که یک یا دو بار نوشیدن مشروبات الکلی در هفته زیان‌بار است وجود ندارد.
تیم تحقیقاتی دانشگاه بریستول بریتانیا تاکید کرده که همه اینها به این مفهوم نیست که نوشیدن الکل در طول مدت بارداری کاملا بی‌خطر و بلااشکال است. محققان می‌گویند به هر حال زنان برای پیروی از دستورالعمل‌های رسمی و صرفا برای پیشگیری از تاثیرات نادانسته و غیرقابل پیش‌بینی الکل، نباید در طول مدت بارداری مشروبات الکلی بنوشند.

محققان و پزشکان، خطرات زیاده‌روی در نوشیدن مشروبات الکلی در دوران بارداری را به خوبی می‌دانند اما هنوز مشخص نیست که نوشیدن دقیقا چه میزان الکل در طول مدت بارداری بدون اشکال است و به سلامت مادر و جنین لطمه نمی‌زند.
نوشیدن الکل در مدت بارداری سال گذشته پروفسور سالی دیویس مشاور ارشد دولت بریتانیا در امور پزشکی گفت که طرفدار نظریه پرهیز کامل زنان باردار از نوشیدن مشروبات الکلی است. تا قبل از آن به زنان باردار گفته می‌شد که می‌توانند در هفته یک یا دو واحد یا دو یونیت نوشیدنی الکلی بنوشند.
هر نوشیدنی حاوی ده میلی‌لیتر الکل یک واحد یا یک یونیت محسوب می‌‍‌شود. به عنوان مثال هر یک گیلاس کوچک شراب معادل یک یونیت یا یک واحد است.

برچسب ها: , ,

Back to top