مامای همراه شما / پرگ

اپیلاسیون در دوران بارداری

اپیلاسیون در دوران بارداری

رسیدگی به خود و مسائل آرایشی و بهداشتی یکی از مسائل مهم در «دوران بارداری» است که باید با آگاهی کامل انجام شود و نباید در این رابطه سهل انگاری کرد. پیرامون این موضوع، در این مقاله درباره ی اپیلاسیون در این دوران توضیحاتی داده ایم.

چون در این دوران رویش موها بیشتر می‌شود ولی ازآنجاکه پوست‌تان حساس‌تر شده بهتر است قبل و بعد از اپیلاسیون حتماً از لوسیون استفاده کنید. البته باید نسبت به بهداشتی بودن جایی که به آن مراجعه می‌کنید مطمئن باشید چون ممکن است دچار عفونت شوید. برای از بین بردن موهای زائد اپیلاسیون می‌تواند یک‌راه خوب و عالی باشد، اما شرط آن این است که پیش از بارداری نیز با همین روش موهای زائد را از بین برده باشید. استفاده از مومک درد زیادی به همراه دارد و پوست شخص با انجام اپیلاسیون ممکن است بشدت دچار سوزش و التهاب گردد مخصوصاً، در سه‌ماهه آخر بارداری درد احتمالاً بیشتر می‌شود و ممکن است باعث انقباضات رحمی شود که اگر شخص به هفته ۳۷ ام بارداری خود نرسیده باشد این انقباضات مناسب نمی‌باشند. اما اگر چنانچه زن باردار به اپیلاسیون و درد آن عادت دارد در سه‌ماهه اول و دوم بارداری خطری برای مادر و جنین نخواهد داشت و در ۳ ماهه سوم بارداری هم با توجه به تحمل و آستانه درد مشکلی ایجاد نمی‌کند، مگر آنکه درد اپیلاسیون برای شخص باردار غیرقابل‌تحمل گردد.

بهترین و مطمئن‌ترین راه پیشنهادی برای رفع موهای زائد در دوران بارداری شیو کردن و یا همان استفاده از تیغ است. اما برخی هم می‌خواهند از طریق لیزر در این دوران موهای زائد خود را از بین ببرند. که معمولاً استفاده از لیزر در دوران بارداری توصیه نمی‌شود و بهتر است پیش از بارداری این کار انجام گیرد. هرچند که لیزر کردن ازنظر تئوری در دوران بارداری ایرادی ندارد و خطری برای مادر و جنین ایجاد نمی‌کند اما بهتر است پیش از بارداری این کار را انجام داد.

این نکته مهم است که اپیلاسیون چه نقطه‌ای از بدن است. در کل اگر این عمل درد شدید و تحریک و درنتیجه انقباضات رحمی را منجر شود توصیه می‌شود که انجام نگیرد در غیر این صورت مانعی ندارد. و به‌صورت کلی ممنوعیت مطلق ندارد اما بهتر است در ماه های آخر بارداری استفاده نشود. به دلیل اینکه یکسری عصب‌ها در خانم‌های باردار تحریک می‌شوند و ممکن هست که مشکلاتی را ایجاد کنند. همچنین به دلیل تحریک مراکز درد، ممکن است در اواخر بارداری سبب تحریک انقباضات رحمی شود استفاده از کرم موبر در دوران بارداری پودرهای موبر از یکسری مواد شیمیایی تشکیل‌شده‌اند که مضر بودن یا نبودن آن‌ها در این دوران هنوز مشخص نشده است. اما پیشنهاد می‌گردد که این نوع ترکیبات تا حد امکان مصرف نگردد .

برچسب ها: ,

Back to top