مامای همراه شما / پرگ

این خوراکی‌ها را در بارداری مصرف نکنید

«مادران باردار» باید بسیار در انتخاب تغذیه خود دقت کنند چرا که عدم اطلاع آن ها گاها موجب عوارض بدی می شود که یکی از این عوارض «سقط جنین» می باشد. در این لیستی که در ادامه می آید تنها بعضی از مواد خوراکی که موجب سقط جنین می شود، آورده شده است.

بعضی از مواد خوراکی و غذاهایی که موجب سقط جنین میشود:

  1. ۱٫ سبزیجات نشسته:

این، در واقع اولین مورد از غذاهایی است که موجب سقط جنین میشود قطعا، سبزیجات برای سلامتی انسان مفید هستند، و می توانند به ما برای مقابله با بیماری ها و عفونت های مختلف بدون استفاده از انواع داروها، قرص ها کمک کنند بنابراین، حتی اگر از آن خوشتان نمی آید، باید مصرف کنید البته به صورت شسته شده.

  1. ۲٫نوشیدنی های کافئین دار:

اگر چه بیشتر محققان بر این باور هستند، که مصرف کافئین برای آرامش خوب است، برخی اعتقاد دارند که مصرف کافئین می تواند به افزایش خطر ابتلا به سقط جنین مرتبط باشدبنابراین، زنان باردار در ۳ ماه اول حاملگی خود، از این نوشیدنی ها اجتناب کنند ،تا با خطر سقط مواجه نشوند

 

۳٫ماهی دارای جیوه:

ماهی هایی که دارای جیوه بالا هستند نیز ،در میان بدترین غذاها هستند که موجب سقط جنین می شود، که زنان باردار باید از آن اجتناب کنند مصرف جیوه در دوران بارداری، می تواند منجر به آسیب مغزی و تاخیر رشد در جنین شود. نمونه ای از این گونه ماهی ها، عبارتند از:کوسه، ماهی دزد دریایی، ماهی خال خالی و ماهی تیلفی. کنسرو تن ماهی، جیوه کمتری نسبت به دیگر ماهی ها دارد، اما بهتر است زنان باردار از آن اجتناب کنند شما همچنین، باید از خوردن انواع ماهی ها به شکل سوشی اجتناب کنید، چون محتوای غنی از جیوه دارند.

۴٫صدف خام:

بیشتر بیماری های ناشی از غذاهای دریایی به دلیل خام بودن آنها است ، پخت و پز می تواند به جلوگیری از برخی از انواع عفونت کمک کند، اما نمی تواند به جلوگیری از بیماری های مرتبط با جلبک قرمز کمک کند. غذاهای دریایی خام میتوانند اثرات منفی بر همه داشته باشند و مردم باید از خوردن این غذاها در دوران بارداری اجتناب کنند. بنابراین، این نیز یکی از بدترین غذاها است که موجب سقط جنین می شود، که مردم نباید حتی نگاهشان کنند!

  1. ۵٫ غذاهای دریایی دودی:

در اینجا یکی دیگر از مواد غذایی است که باعث سقط جنین میشود و مردم باید مراقب باشند، زیرا می تواند به نتایج بد منجر شود در طول بارداری، باید از غذاهای دریایی دودی، یخ زده که اغلب برچسب گذاری شده اند، از قبیل کپوره، نوآا یا لکس اجتناب کنید، زیرا ممکن است با لیستریا آلوده شوند فقط زمانی که کاملا پخته شده باشند، قابل مصرف هستند.

  1. ۶٫ شیر غیر پاستوریزه

شیر غیر پاستوریزه، ممکن است حاوی یک نوع باکتری شناخته شده به عنوان لیستریا باشد ،که یکی از عمده ترین و شایع ترین علل سقط جنین است ، باکتری های لیستریا توانایی عبور از جفت را دارند و می توانند جنین را آلوده کنند، منجر به مسمومیت خون و یا عفونت می شود، که حتی می تواند زندگی جنین را تهدید کند. بنابراین، زنان باردار باید مطمئن شوند که فقط شیر پاستوریزه مصرف میکنند.

۷٫آب میوه کنسرو شده:

زنان باردار باید برچسب تولید آب میوه را بررسی کنند، تا مطمئن شوند که آیا آنها پاستوریزه شده اند یا نه. E. coli در آب میوه های کنسرو یافت می شود، بنابراین زنان باردار باید از این مواد غذایی برای جلوگیری از سقط جنین اجتناب کنند در حین بارداری ،بهتر است از آبمیوه های خانگی استفاده کنید این ایمنی شما را تضمین خواهد کرد.

برچسب ها: , ,

Back to top