مامای همراه شما / پرگ

بارداری و فواید حمام در این دوران

«بارداری» و فواید حمام در دوران بارداری

حمام هم در «دوران بارداری» هم در باقی دوران‌ها  باعث بشاشت و سر زندگی است، یکی از فواید حمام رفتن در «بارداری» رفع خستگی مادر و جنین است، در «بارداری» بخش بیشتری از مواد زائد بدن از طریق پوست رفع می‌شود و یکی از مشکلات مهم مادران باردار در این دوران عرق زیاد است، دلیل شکایت برخی مادران به علت بسته شدن منافز پوستی به خاطرعرق زیاد «دوران بارداری» است که باعث به وجود آمدن مشکلاتی در زندگی روزمره می‌شود، یکی از مشکلات شدیدتر شدن بی خوابی در «بارداری»است، که شما با حمام رفتن قبل از زمان خوابتان می‌تواند کمک ویژه در سرعت خواب و کیفیت خوابتان ایجاد کنید. یکی از علل شادابی پس از حمام باز شدن همین منافز پوستی می‌باشد.از دیگر فواید حمام در «دوران بارداری» آرام کردن جنین است. «دوران بارداری» دوران بسیار مهمی است پس کارهای معمولی مثل حمام رفتن و … کمی جدی تر بگیرین تا «دوران بارداری» آسان تری داشته باشید.

برخی از نکات که برای حمام رفتن در «بارداری»

زنان باردار مدت زمان حمام خود را کاهش دهند و هوای داخل حمام زیاد گرم نباشد بلکه هوای مطبوعی داشته باشد.

ــ درجه آب در گرمی و سردی باید معتدل باشد و حمام کردن با آب بسیار گرم می‌تواند در روند بارداری اختلال ایجاد کند. اگر کسی مدام با آب گرم حمام کند, احتمال «سقط افزایش» پیدا می‌کند.

-بعد از استحمام تا نیم ساعت از رفتن به محیط خارج اجتناب کنید تا بدنتان خشک شود.همیشه در موقع ورود و خروج از وان مواظب باشید که پایتان لیز نخورد و برای جلوگیری از لغزیدن و افتادن می توان از کف پوش لاستیکی برای پوشاندن کف حمام استفاده نمود.

ــ در ماه‌های اول بارداری حمام زیاد برای زنان باردار مخصوصاً زنانی که ضعیف هستند, مفید نیست، البته دوش گرفتن ساده اشکالی ندارد.

ــ در حمام بهتر است که زنان باردار روی صندلی بنشینند چرا که به آرامش جنین خود کمک می‌کنند و از بروز ضعف جلوگیری خواهد شد.

ــ حمام سنگین برای زنان باردار مضر است.

ــ حمام در ماه‌های آخر می‌تواند به زایمان مطلوب کمک کند.

ــ بهتر است که زنان باردار بعد از حمام آب سرد نخورند و در معرض هوای سرد قرار نگیرند چرا که مصرف آب سرد رحم را ضعیف کرده و ممکن است مشکلاتی را بروز دهد.

ــ زنان امروز مانند زنان گذشته قوی‌بنیه نیستند، به همین دلیل باید در دوران بارداری خیلی مراقب خود باشند چرا که عدم رعایت تدابیر بارداری می‌تواند مشکل آفرین باشد.

برچسب ها: ,

Back to top