مامای همراه شما / پرگ

بارداری و نقش امگا ۳

بارداری و نقش امگا ۳

در «دوران بارداری» حتما باید نسبت به رژیم مناسب امگا۳  توجه خاصی داشت، امگا۳ همچون «ورزش دوران بارداری» و معاینات «بارداری» مهم و ضروری است، البته قابل ذکر ضرورت با تایید دکترتان تایید میشود. متخصصان معمولا مقداری اسیدفولیک و مکمل ویتامینی برای تسریع رشد جنین تجویز می‌کنند که که این برای اکثر مادران باردار یک امر اثبات شده است، اما بسیاری از مادران از مهم بودن اسیدهای چرب ضروری در «دوران بارداری» اطلاعی ندارند.

اسیدهای امگا۳ برای خانوم‌های باردار بسیار مهم و ضروری ‌است، زیرا تاثیر مهمی در در کاهش ابتلا به پیش تشنج بارداری می ‌‌کند، که در صورت پیش گیری نکردن باعث به وجود آمدن مشکلات بسیار دیگری می‌شود.

نقش امگا۳

در اصل امگا۳ یک پیام رسان است، و دستگاه گردش خون به عنوان یک شبکه انتقال در پیام رسانی به او کمک می‌کند، در واقع هومون ها از طریق جریان خون در بدن شما در حال حرکت هسنتد، حالا فکر کنید که این پیام رسان ها کم باشند یا اختلالی در کارشان باشد، که در این صورت فرمان به سلول ها نمی‌رسد یا با تاخیر برسد در این صورت به وجود امدن مشکلات جدی برای بدن بسیار زیاد و خطر آفرین می‌باشد.

هرگونه کمبود یا فقدان امگا۳ به تحلیل و فروپاشی بخشی از بدن منجر می‌شود. به همین دلیل دستیابی به مقادیرکافی امگا ۳ برای بدن نقشی اساسی دارد. این ماده کمک می‌کند فرآیند ترمیم در بدن به سهولت انجام شود.

تاثیر امگا ۳ بر جنین

به نظر دکتران ، جنینی که در رحم مادر است، مقدار زیادی مواد غذایی را از مادر می‌گیرد. در واقع جنین مواد مورد نیازش را به طور کامل از بدن مادر برمی‌دارد و به همین دلیل برای بسیاری از مادران که مواد غذایی لازم را در «دوران بارداری» دریافت نمی‌کنند بعد از زایمان به کمبود مواد غذایی دچار می‌شوند. مادری که در دوران بعد از زایمان کمبود امگا ۳ داشته باشد، احتمالا به افسردگی بعد از زایمان (PND) دچار می‌شود.

بنابراین برای مادران مصرف امگا ۳ حین بارداری و پس از وضع حمل بسیار لازم است. به باور متخصصان بدن مادران به ویژه پس از زایمان نیاز به اصلاح و بهبود دارد. از همین رو بدن نیازمند مواد لازم است. علاوه‌بر این، این مواد نقش بسیار مهمی در رشد کودک متولد شده ایفا می‌کنند. امگا ۳ به ساخت مغز کودک، تشکیل شبکیه چشم و رشد دستگاه عصبی جنین کمک می‌کند. علاوه بر این امگا ۳ بر رشد دستگاه قلبی و تنفسی نیز اثرگذار است.

برچسب ها: ,

Back to top