مامای همراه شما / پرگ

خربزه دشمن استرس و خستگی در بارداری

شاید خوردن خربزه را در «بارداری» کمی تعجب آور بدانید و شاید اطلاعاتی از فواید آن نداشته باشید. اما باید بدانید که خربزه خوردن در بارداری می تواند خیلی مفید باشد و اثرات گوناگونی بر بدن «مادران باردار» داشته باشد که در ادامه تنها به مختصری از آن ها بسنده کرده ایم.

این میوه دارای آب زیادی است. بعد از مصرف می تواند بدن زن باردار را به شکل هیدراته حفظ کند.فیبر بالای موجود در خربزه سبب حل و فصل سوء هاضمه و یبوست در دوران بارداری می شود.فشار خون در این دوران نوسان زیادی دارد. می توانید فشار خون در دوران بارداری را با خوردن گرمک تنظیم کنید.

تیامین یا ویتامین B1 از سری ویتامین های B12 است که مصرف این ویتامین به روند شکل گیری سالم سیستم عصبی مرکزی کمک می کند. این میوه به مثابه یک رقیق کننده قوی عمل می کند و سبب جلوگیری از لخته شدن خون می شود. این میوه دارای خاصیت ضد انعقادی خون می باشد. کاروتنوئیدهای موجود در خربزه، سیستم ایمنی بدن مادر و جنین را تقویت می کند و در مبارزه با سرطان عامل مهمی است. گرمک دارای دو نوع کاروتنوئید به نام های بتاکاروتن و لیکوپن برای زنان باردار می باشد.

مصرف خربزه در دوران بارداری، عفونت های جزئی در زنان باردار مانند تب و سرماخوردگی را برطرف می کند.خربزه دارای مواد مغذی است و می تواند نیازهای جنین داخل رحم را برطرف کند. پس بهتر است مقدار مناسبی از این میوه به صورت هفتگی دریافت شود.کلسیم موجود در گرمک سبب ساختار محکم استخوان ها و دندان های جنین می شود. مصرف کلسیم در دوران بارداری بسیار ضرورت دارد و سلامت فرزند و مادر را تضمین می کند.گرمک حاوی آهن است و از این رو، میزان هموگلوبین خون را می تواند در حد مناسبی حفظ کند. در نتیجه خوردن گرمک در دوران بارداری سبب افزایش سلول های قرمز خون می شود و از بروز کم خونی در بارداری جلوگیری می کند.

برچسب ها: , , , ,

Back to top