مامای همراه شما / پرگ

خواص جوانه یونجه

خواص جوانه یونجه

«جوانه یونجه» معدن آهن می باشد و چون حاوی انواع مواد مغذی می باشد ارزش غذایی بالایی دارد. در این مقاله به معرفی کامل این خوراک کمتر گفته شده برای مردم پرداخته ایم. همچنین در این مطلب روش تهیه جوانه یونجه را نیز بیان کرده ایم.

یونجه یکی از مغذی ترین غذاهای جهان است. پژوهشگران بیان می کنند یونجه سرشار از ویتامین، مواد مغذی، پروتئین و آنزیم است. همچنین پژوهشگران معتقدند مصرف روزانه ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم برگ خشک شده یونجه با مصرف جوانه یا دانه آن میتواند از کلسترول بالا، فشارخون، سوء هاضمه، بی اشتهایی و بیماریهای گوارشی دیگر جلوگیری کند. جوانه یونجه را شاه جوانه ها گویند. این گیاه برای شیردهی مادران ونیز درمان اثر نیش حشرات مفید است.

برای تهیه جوانه یونجه مقداری از دانه ها را حدوداً ۱۵۵ گرم، در ظرفی از آب قرار دهید تا یک شب به همان حالت باقی بماند سپس آنها را آبکشی کرده داخل ظرفی منفذدار قرار دهید و یا دانه ها را درون بشقاب پخش کرده و هر روز آن را یک یا دو بار آبکشی کنید. بعد از ۳ تا ۴ روز اندازه جوانه به ۵/۲ تا ۴ سانتی متر می رسد که در این زمان قابل مصرف است.

در میان جوانه دانه ها، جوانه یونجه حاوی بیشترین مقدار ویتامین است.
یونجه حاوی مقدار بسیار بالای آهن، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است، به دلیل داشتن ویتامین کا از خونریزی های شدید جلوگیری می کند و به واسطه استروژن گیاهی خاصیت ضدکلسترول دارد. دیگر ویتامین های موجود در جوانه یونجه ویتامین آ، ب۱، ب۲، ب۱۲، ث، دی و ای است.

جوانه یونجه در بهبود مشکلاتی مانند: ناخن های شکننده، موهای کدر و آسیب دیده، خستگی، ناتوانی، کم خونی، یائسگی، پوکی استخوان، فشار بالا و کلسترول بالا، بوی بد دهان و بوی بد بدن، سم زدایی بدن و ناراحتی های پوستی، ناراحتی عفونتی، برونشیت، آسم، پروستات، مشکلات مثانه، بیماری های ویروسی و باکتریایی بسیار مؤثر است.

 

برچسب ها: , , ,

Back to top