مامای همراه شما / پرگ

خواص درمانی توت فرنگی

خواص درمانی توت فرنگی

توت فرنگی از دوست داشتنی ترین و محبوب ترین میوه هاست و در «بارداری» نیز فواید فراوانی برای مادران باردار دارد. در این مقاله ضمن آشنایی بیشتر با این میوه، فواید آن را نیز توضیح داده ایم تا این میوه بیش از پیش جایش را در میان برنامه غذایی «مادران باردار» باز کند.

نتایج تحقیقات اخیر محققان ثابت کرده است که مصرف میوه توت فرنگی به صورت تازه و یا منجمد شده، فقط یک یا دو بار در روز می تواند خواص درمانی زیادی برای مادران حامله و جنین داخل رحم این افراد داشته باشد. در واقع، از آن جایی که این میوه آبدار حاوی مواد مغذی فراوانی است، در بهبود سلامت بدن زنان باردار و رشد مناسب جنین داخل رحم این افراد بسیار موثر خواهد بود. همچنین، از آن جایی که میوه توت فرنگی یک منبع طبیعی غنی از ویتامین C است، به عنوان یک آنتی اکسیدان شگفت انگیز در بدن زنان باردار عمل کرده و سرعت پیری را در این افراد به شدت کاهش می دهد. در واقع، می توان ادعا کرد که مصرف این میوه مفید می تواند از بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند.

همچنین مطالعات اخیر دانشمندان نشان داده است که مصرف میوه توت فرنگی می تواند از بدن همه افراد، به ویژه زنان باردار در برابر بیماری سرطان محافظت کند. علاوه بر این موارد، این میوه به لطف آنتی اکسیدان موجود در سلول های خود، اثرات رادیکال های آزاد را در بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد خنثی نموده و از هر دوی آن ها در برابر عوامل بیماری زا محافظت می کند.

ویتامین C موجود در میوه توت فرنگی به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن زنان باردار عمل کرده و از بدن این افراد و جنین داخل رحم آن ها در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کند. علاوه بر این موارد، مصرف توت فرنگی می تواند باعث افزایش سلامت چشم زنان باردار شده و از تشکیل آب مروارید و نابینایی در سنین بالا جلوگیری کند. در واقع، وجود ویتامین C در این میوه قرنیه و شبکیه چشم زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد را تقویت می کند.

در نهایت، یادتان باشد که مصرف میوه توت فرنگی از بروز سکته قلبی و مغزی در زنان باردار جلوگیری کرده و مصرف منظم آن می تواند به کاهش سطح کلسترول بد هم در بدن این افراد کمک کند. در نتیجه، می توان ادعا کرد که سلامت قلب زنان باردار با مصرف این میوه مفید به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

برچسب ها: , , ,

Back to top