مامای همراه شما / پرگ

خواص درمانی توت فرنگی

خواص درمانی توت فرنگی

توت فرنگی از خوشمزه ترین میوه هاست و دارای خواص درمانی متعددی می باشد و ما در این مقاله سعی کرده ایم به برخی خواص درمانی توت فرنگی اشاره کنیم و آن ها را شرح دهیم. خوب است که توت فرنگی به عنوان یک میان وعده در «بارداری» مصرف شود.

نتایج تحقیقات اخیر محققان ثابت کرده است که مصرف میوه توت فرنگی به صورت تازه و یا منجمد شده، فقط یک یا دو بار در روز می تواند خواص درمانی زیادی برای مادران حامله و جنین داخل رحم این افراد داشته باشد. در واقع، از آن جایی که این میوه آبدار حاوی مواد مغذی فراوانی است، در بهبود سلامت بدن زنان باردار و رشد مناسب جنین داخل رحم این افراد بسیار موثر خواهد بود. همچنین، از آن جایی که میوه توت فرنگی یک منبع طبیعی غنی از ویتامین C است، به عنوان یک آنتی اکسیدان شگفت انگیز در بدن زنان باردار عمل کرده و سرعت پیری را در این افراد به شدت کاهش می دهد. در واقع، می توان ادعا کرد که مصرف این میوه مفید می تواند از بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند.

بهترین روش برای مصرف میوه توت فرنگی در دوران بارداری استفاده متنوع از آن است! چون فقط در این حالت است که فرد باردار می تواند این میوه را به راحتی و در مقادیر زیاد در رژیم غذایی خود قرار دهد. در واقع، با تبدیل این ماده غذایی به اشکال مختلف و قرار دادن آن در برنامه غذایی، زنان حامله به سختی می توانند در برابر مصرف این میوه فوق العاده شیرین و لذیذ مقاومت کنند. یکی از بهترین راه ها برای قرار دادن این میوه مفید در رژیم غذایی زنان حامله که به سادگی هم میسر است، استفاده از عطر و طعم طبیعی، آنتی اکسیدان های مهم و فیبر موجود در این ماده غذایی است که در نوع خام آن به وفور یافت شده و فواید بهداشتی زیادی برای حفظ سلامت مادران باردار و جنین داخل رحم این افراد خواهد داشت.

ویتامین C موجود در میوه توت فرنگی به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن زنان باردار عمل کرده و از بدن این افراد و جنین داخل رحم آن ها در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کند. علاوه بر این موارد، مصرف توت فرنگی می تواند باعث افزایش سلامت چشم زنان باردار شده و از تشکیل آب مروارید و نابینایی در سنین بالا جلوگیری کند. در واقع، وجود ویتامین C در این میوه قرنیه و شبکیه چشم زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد را تقویت می کند.

همچنین، مطالعات اخیر دانشمندان نشان داده است که مصرف میوه توت فرنگی می تواند از بدن همه افراد، به ویژه زنان باردار در برابر بیماری سرطان محافظت کند. علاوه بر این موارد، این میوه به لطف آنتی اکسیدان موجود در سلول های خود، اثرات رادیکال های آزاد را در بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد خنثی نموده و از هر دوی آن ها در برابر عوامل بیماری زا محافظت می کند.

برچسب ها: , ,

Back to top