مامای همراه شما / پرگ

دوری از لاک ناخن در دوران بارداری

دوری از لاک ناخن در دوران بارداری

شاید تعداد کسانی که در «دوران بارداری» از لاک ناخن استفاده می کنند کم نباشد اما در این مقاله به آن ها خواهیم گفت که این کار را کنار بگذارند زیرا خطراتی را در پی دارد. همچنین در این مقاله توضیحات آرایشی بهداشتی دیگری را نیز بیان کرده ایم که مطالعه ی آن می تواند مفید باشد.
استفاده از لاک را باید تا پایان دوران بارداری کنار بگذارید چون بر اساس بسیاری از بررسی‌ها ترکیبات لاک‌های ناخن ممکن است احتمال سقط جنین را افزایش دهند.
کم نیستند خانم‌هایی که فکر می‌کنند بارداری یعنی پایان زیبایی در صورتی که واقعا اینطور نیست. به عبارتی روش‌های زیادی وجود داد که خانم‌های حامله هم همیشه زیبا باشند و همگام با مد پیش بروند. حالا این به معنی مجاز بودن رنگ کردن موها در دوران بارداری است؟ اصلا استفاده از لاک، لوازم آرایش مشکلی برای جنین ایجاد می‌کند؟

خیلی‌ها می‌گویند در صورتی که پیش از بارداری عادت به رنگ کردن موهایتان داشته‌اید، اشکالی ندارد در طول بارداری برای رنگ کردن موها به آرایشگاه بروید اما توصیه می‌شود فر یا بلوند کردن موها را فراموش کنید. در صورتی که تا پیش از بارداری موهایتان را رنگ نکرده‌اید در طول بارداری دست به این اقدام نزنید چون پوست در این دوران حساس‌تر می‌شود و ممکن است در مقابل مواد شیمیایی واکنش آلرژیک نشان دهد.
از طرفی یادتان باشد هایلایت به علت تماس کمتر رنگ با پوست سر بهتر از رنگ کردن کل موها است. همچنین، به گفته متخصصان اپیلاسیون در دوران بارداری هیچ مانعی ندارد اما درباره مصرف کرم‌های موبر اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد و تا امروز بی خطر یا خطرناک بودن آنها در دوران بارداری به طور قطع مشخص نشده است. بنابراین تا زمان تکمیل تحقیقات پژوهشگران سراغ روش‌های بی خطر مو زدایی مثل بند انداختن، اپیلاسیون و یا شیو کردن با تیغ اصلاح بروید. در این میان استفاده از لاک را باید تا پایان دوران بارداری کنار بگذارید چون بر اساس بسیاری از بررسی‌ها ترکیبات لاک‌های ناخن ممکن است احتمال سقط جنین را افزایش دهند. البته در مورد محصولات آرایشی مثل کرم پودر، ریمیل، رژ لب و … هم باید جوانب احتیاط را رعایت کنید و به جای استفاده از انواع شیمایی، سراغ محصولات آرایشی بهداشتی گیاهی برندهای معتبر بروید.
البته هنوز تحقیقات در این زمینه کامل نشده و پاسخ ۱۰۰درصد روشنی برای این سوال وجود ندارد. بنابراین توصیه بیشتر متخصصان به خانم‌های باردار این است که در سه ماهه اول بارداری که زمان شکل‌گیری جنین و پیشرفت سلول‌های اولیه جنین است و بیشترین خطر آسیب وجود دارد از رنگ کردن موها خودداری و اینکار را به سه ماهه دوم یا سوم موکول کنند.

برچسب ها: ,

Back to top