مامای همراه شما / پرگ

غذاهای فیبر دار و زیبایی جنین

زیبایی جنین ممکن است تابعی از زیبایی والدین باشد اما نقش تغذیه را در این زیبایی نمی توان نادیده گرفت، تغذیه نامناسب می تواند کودک والدین زیبا رو را تحت تاثیر قرار دهد. برای زیباتر شدن جنین در دوران بارداری راه های زیادی از گذشته مرسوم بوده است. که تغذیه ی مناسب و به موقع برخی میوه ها و خوراکی ها به لحاظ علمی ثابت شده اند

فیبر چیست؟
به گروهی از کربوهیدراها گفته می شود که قابل هضم در انسان نیست
مواد غذایی گیاهی که غنی از فیبر هستند مانند میوه ها، سبزیجات، دانه های کامل، لوبیا و حبوبات، آجیل و دانه ها نیز حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی قوی هستند که بدن برای سلامتی مطلوب به آن نیاز دارد.
اگرچه فیبر را نمی توان هضم کرد،اما در حال حرکت به داخل دستگاه گوارش به عنوان مواد مغذی هضم می شود، و از آن چیزهای عالی است که به سلامت ما تاثیر می گذارد.
اما آنچه مهم است این است که بدانیم اگر چه فیبرها بسیار مفید هستند اما گروهی از فیبرها ممکن است برای دستگاه گوارش عده ای از افراد مشکل ساز شود.

مصرف غذاهای غنی از فیبر موجب زیبایی جنین می شود . بهتر است این غذاها را در ماه هشتم بارداری در لیست غذایی خود اضافه کنید.

فیبر
فیبر غذایی در غذاهای گیاهی مانند میوه ها، سبزیجات و غلات یافت می شود.
برخی از بهترین منابع فیبر عبارتند از:
-نان و غلات کامل دانه
-سیب زمینی
-سیب
-پرتقال ها
-موز
-انواع توت ها
-آلو
-گلابی ها
-نخود سبز
-حبوبات (لوبیا خشک شده، نخود فرنگی، عدس و غیره)
-بادام ها
– پاستا

از دیگر فواید فیبر در بارداری

کنترل وزن بارداری

مواد غذایی حاوی فیبر عموما کالری زیادی ندارند و سیر کننده هم هستند. بنابر این به کنترل وزن خانوم های باردار کمک میکنند و میتونن رژیم غذایی مناسبی باشند.

کاهش یبوست در بارداری

مصرف فیبر در دوران بارداری فواید زیادی داره که از مهمترین اونها میشه به رفع یبوست در خانوم های باردار اشاره کرد. یبوست در بارداری امری شایعه و البته میتونه مشکلات جانبی به همراه داشته باشه. با مصرف انواع مواد غذایی که داراری فیبر هستن میشه تا حد بسیار زیادی ب

فیبر برای پیشگیری از بیماری های بارداری و پس از بارداری
  مصرف فیبر به پیشگیری از عدم تحمل گلوکز که میتونه عاملی برای دیابت بارداری در خانوم ها بشه کمک میکنه.  همچنین مصرف فیبر مخصوصا در سه ماهه اول بارداری خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم و تخمدان رو کاهش میده. همچنین مصرف فیبر در این دوران میتونه باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان آندومتر، روده بزرگ، مقعد و سینه بشه.

 

برچسب ها: , , , , , , , ,

Back to top