مامای همراه شما / پرگ

فواید آب هویج در بارداری

فواید آب هویج در بارداری

مصرف آب میوه های طبیعی فواید زیادی دارد. برای اطمینان از طبیعی بودن این آبمیوه ها می توان به صورت خانگی آن ها را تهیه نمود. در این مقاله فواید آب هویج را در «دوران بارداری» شرح داده ایم و این که چه خاصیت هایی دارد.

هویج گیاه بومی قاره آسیا به وفور در کشورهای غربی مورد استفاده قرار می گیرد و نسبت به سبزی هایی که به طور روزانه مصرف می شود، حاوی بالاترین میزان بتاکاروتن است که آسانی جذب می شود. هویج حاوی بتاکاروتن ( که توسط بدن به ویتامین Aتبدیل می شود) و ویتامین های K،C،E وB، سدیم، فلوراید، فسفر ، آهن، مس، روی، کلسیم، سلنیم، پتاسیم، منگنز، پروتئین و کربوهیدرات است.

این گیاه پر خاصیت گاهی هم میتواند برای بدن مضر باشد . در دوران بارداری تغذیه اهمیت زیادی دارد و باید بیشتر به آن توجه کرد . مصرف برخی از مواد غذایی ممکن است در این دوران خطراتی برای جنین و مادر داشته باشد . مصرف هویج در این دوران بسیار توصیه شده است اما زیاده روی در مصرف آن سلامت جنین را تهدید میکند.

این گیاه برای معده و طحال مفید است. محققان می گویند، مصرف هویج خطر بیماری های قلبی و انواع سرطان ها را کاهش می دهد. پتاش سوسینین نوعی ماده مغذی موجود در هویج دارای خاصیت ضدفشار خون بالاست و در نتیجه برای بیماران فشار خون بالا مفید است. بتاکاروتن موجود در این گیاه برای چشم مفید است.

هویج سرشار از ویتامین آ و ث و فیبر است که در طول بارداری مورد نیاز هستند.

قند خون بالا در طول بارداری به جنین آسیب می رساند. هویج به کاهش قند خون و کاهش احتمال دیابت کمک می کند.

هویج غنی از کلسیم است که به رشد استخوان ها و دندان های جنین کمک می کند.

آب هویج غنی از کاروتن بتا است که آنتی اکسیدان مهمی می باشد و بدن را در مقابل رادیکال های آزاد مراقبت می کند.

ویتامین آ آب هویج در برابر عفونت ها بدن را مقاوم می کند. ویتامین آ باعث افزایش کیفیت شیر مادر می شود. مادران شیرده باید مقدار بیشتری هویج در رژیم غذایی خود قرار دهند.

مواد فیتو شیمیایی موجود در آب هویج عملکرد بدن را تنظیم می کند. این مواد ویتامین های مهمی هستند که باید در رژیم غذایی وجود داشته باشند.

مصرف آب هویج در ماه های آخر بارداری باعث کاهش احتمال زردی نوزاد می شود.

بارداری دوره ای است که بدن باید سالم باشد. مصرف منظم هویج از بیماری های مانند برونشیت جلوگیری می کند.

هویج به سالم نگه داشتن غشاهای سلولی کمک می کند. به طوری که با عفونت ها مبارزه کرده و آن ها را از بین می برد.

هویج به پاکسازی کبد کمک می کند.

سیستم ایمنی بدن در طول بارداری ضعیف می شود. هویج به قوی شدن سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

برچسب ها: , ,

Back to top