مامای همراه شما / پرگ

لزوم بستن کمربند ایمنی در دوران بارداری

لزوم بستن کمربند ایمنی در دوران بارداری

رعایت احتیاط در «دوران بارداری» بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. در رانندگی نیز باید احتیاط رعایت شود. «مادر باردار» نباید به بهانه ی «بارداری» خود از بستن کمربند ایمنی امتناع کند. در این مقاله درباره ی اهمیت بستن کمربند ایمنی در «دوران بارداری» صحبت کرده ایم.

یک خانم باردار به هیچ عنوان نباید از بستن کمربند ایمنی به بهانه بزرگ بودن شکم یا فشار آمدن به جنین خودداری کند. شما چه راننده باشید و چه روی صندلی کنار راننده نشسته باشید، باید برای محافظت از جان خود و فرزندتان هنگام ترمزهای ناگهانی و حتی تصادف ها، کمربند ایمنی تان را ببندید.
همچنین استفاده از کمربند ایمنی سبب می شود که یک فاصله معقول بین شکم مادر باردار و فرمان ماشین به وجود آید و وقتی کمربند بسته باشد، دیگر راننده نمی تواند بیش از اندازه بدن اش را به سمت جلو متمایل کند و باعث شود که فرمان بیش از حد به شکم اش فشار بیاورد.

بهترین حالت بستن کمربند ایمنی برای یک خانم باردار این است که بخش پایینی کمربند را زیر شکم و روی استخوان های لگن و بخش بالایی آن را هم بین سینه هایش قرار دهد و از بستن بخش پایینی رو و بالای شکم و بخش بالایی روی گردن و زیر بازوها خودداری کند. اگر هم احساس کردید که بخش پایینی کمربند اذیت تان می کند، یک بالشتک نازک پنبه ای تهیه کنید و آن را بین کمربند و بدن تان قرار دهید.
راستی، حواس تان باشد که در طول مدت بارداری شما فقط مسوول حفظ سلامت خودتان نیستید، بنابراین برای حفظ سلامت خود و جنین تان، حتی اگر روی صندلی عقب ماشین هم نشسته اید، از بستن کمربند ایمنی غافل نشوید.

برچسب ها: ,

Back to top