مامای همراه شما / پرگ

مراقب بیسفنول باشید

مراقب بیسفنول باشید

بسیاری از «مادران باردار» در «دوران بارداری» خودشان به تنهایی خرید می کنند و خیلی ها به این کار علاقه دارند اما باید بگوییم که اسکناس های پول حاوی میکروب های خطرناکی هستند و بهتر است که از دست زدن به آن ها خودداری کنید.

بررسی های متخصصان آلمانی نشان می دهد کیف های پول بعد از شش ماه استفاده حاوی ۴۸ میکروب خطرناک و بیماری زا هستند و میزان آلودگی آنها را می توان با سرویس های بهداشتی مقایسه کرد. به گفته متخصصان ۷۲ نوع بیماری از راه پول داخل کیف و همچنین کارت های بانکی به افراد منتقل می شود و دست به دست شدن پول میان افراد مختلف احتمال انتقال این بیماری ها را تا ۵۰ برابر افزایش می دهد. این در حالی است که عوامل میکروبی روی اسکناس و سکه به داخل کیف پول انتقال پیدا می کنند و تماس کیف پول با هر وسیله دیگری منجر به آلودگی آن می شود. تعجب نکنید! حتی پول پس انداز کردن هم می تواند سلامت تان را تهدید کند. باور کنید این حرف ما نیست؛ نتیجه بررسی های محققان است که نشان می دهد افرادی که مدام به فکر پس انداز کردن پول هستند به مرور زمان دچار وسواس فکری و استرس های مزمن می شوند؛ طوری که این استرس ها می توانند شانس باروی را کاهش دهند. شاید هم روزی محققان به این نتیجه رسیدند که علم بهتر از ثروت است!

خرید کردن می تواند سلامت جنین خانم های باردار را به خطر بیندازد. چون اسکناس حاوی ماده شیمیایی بیسفنول است که هنگام تماس با دست از راه پوست جذب بدن می شود و احتمال سقط را افزایش می دهد. شاید پیش خودتان می گویید مهم نیست چون به جای پول نقد از کارت اعتباری استفاده می کنم! خبر بد اینکه بیش از ۹۰ درصد کارت های بانکی هم حاوی این ماده شیمیایی خطرناک هستند. حتی شاید بهتر باشد فاکتور خریدتان را هم از فروشنده نگیرید! بله درست حدس زده اید. در ترکیب این رسیدهای کاغذی هم بیسفنول یافت شده است که علاوه بر سقط می تواند باعث بروز مشکلات عصبی جنین شود.

اصلاً یک توصیه ویژه! برای اینکه فرزندتان سالم به دنیا بیاید بهتر است تا هنگام زایمان همه خریدها را به همسر محترم واگذار کنید و تا می توانید از پول، کارت بانکی، رسیدهای چاپی و… دور بمانید.

برچسب ها: , ,

Back to top