مامای همراه شما / پرگ

مراقب حساسیت‌ها باشید

مراقب حساسیت‌ها باشید

برخی از حساسیت ها در «دوران بارداری» اتفاق می افتد و «مادران باردار» باید مراقب حساسیت های «بارداری» باشند. حساسیت می تواند به چیز های مختلفی باشد مانند خاک. راهکارهایی نیز برای کاهش حساسیت وجود دارد که در ادامه آورده ایم.

خاک ، قارچ ها ، گیاهان ، حیوانات خانگی ، برخی غذا ها و غیره همگی می توانند حساسیت زا باشند. اگر به یکی از اینها حساسیت دارید ممکن است تا پایان بارداری آبریزش بینی و قرمزی چشم ها با شما همراه باشد. ممکن است این آلرژی برای اولین بار در دوران بارداری برایتان اتفاق بیافتد. تمام این وقایع به دلیل محتقن شدن بینی و سیستم تنفسی شما به واسطه ی اثر هورمون هاست. حدود یک چهارم زنان در دوران بارداری یکی از انواع آلرژی را حتی برای اولین بار تجربه می کنند.

راهکارهایی برای کاهش حساسیت ها

اگر به گرده گیاهان حساسیت دارید بهتر است در محیطی قرار گیرید که تهویه مناسب دارد . در صورتی که از خانه خارج می شوید توصیه می شود از عینک آفتابی برای جلوگیری از ایجاد حساسیت در چشم هایتان استفاده کنید.

در صورت حساسیت به خاک ، بهتر است از فرد دیگری بخواهید تا گردگیری خانه شما را انجام دهد و نیز در این حین خودتان محل را ترک کنید.

در مکان هایی که افراد در حال سیگار کشیدن هستند دور شوید. دود سیگار نه تنها موجب تشدید آلرژی می شود بلکه سلامت شما و نیز فرزندتان را تهدید می کند.

اگر به حیوانات خانگی حساسیت دارید. بهتر است از آنها دوری کنید. حتی ممکن است به حیوان خانگی خودتان که تا قبل از بارداری با او مشکلی نداشته اید ، حساسیت پیدا کنید. از دوستتان بخواهید تا پایان بارداری از او مراقبت کند.

از مواد شیمیایی دوری کنید. در اتاقی که تازه رنگ آمیزی شده نمانید. مواد شوینده و رنگ ها می توانند در شما حساسیت ایجاد کنند.

در صورت حساسیت به برخی مواد غذایی سعی کنید آن را کشف کرده و از خوردنشان بپرهیزید.

قبل ازاستفاده از داروهای آنتی هیستامین و ضد حساسیت حتما با ماما یا پزشک خود مشورت کنید.

اگر در یک خانواده اعم از مادر کودک، پدر یا خواهر و برادر سابقه ی حساسیت به بادام ‌زمینی دارند یا تاریخچه تب یونجه، آسم، اگزما یا سایر آلرژی ‌ها را دارند، برای کاهش خطر استعداد کودک در حال رشد به حساسیت به بادام ‌زمینی بهتر است مادر از مصرف بادام‌ زمینی و محصولات حاوی بادام‌ زمینی در دوران بارداری و شیردهی پرهیز کند.

برچسب ها: , ,

Back to top