مامای همراه شما / پرگ

مراقب ریزش مو باشید

مراقب ریزش مو باشید

ریزش مو یکی از موارد شایع دیگر در «بارداری»، ریزش مو می باشد. این بار از قول یک متخصص تغذیه این موضوع را بررسی کرده ایم و توصیه های تغذیه ای ایشان را در ادامه قرار داده ایم. هم چنین در موضوعات دیگری نیز توصیه های تغذیه ای شان را آورده ایم.

مرتضی صفوی افزود: مواد حاوی آهن و روی در تخم مرغ، گوشت قرمز، انواع مغزها و سبزیجات دارای برگ سبز تیره به وفور موجود است.

وی افزود: هورمون ها عامل بسیاری از تغییرات پوست و مو در دوران بارداری است چرا که هورمون های زنانه در دوران بارداری و شیردهی تاثیرات خاصی را روی بدن می گذارد که از جمله آنها می توان به ریزش مو در بسیاری از زنان اشاره کرد.

این متخصص تغذیه درباره تغذیه زنان در دوران بارداری برای رشد جنین، گفت: مادران باردار برای رشد مغزی نوزاد، مواد حاوی اسید فولیک مصرف کنند.

صفوی افزود: مواد حاوی اسید فولیک شامل جگر، قلوه و گوشت بدون چربی، در حبوباتی مثل لوبیا قرمز، لوبیا سفید، سویا و سبوس گندم موجود است.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه فعالیت فیزیکی و ورزشی مادران باردار در تعادل وزنشان بسیار تاثیرگذار است، گفت: این فعالیت ها باید تحت نظر متخصصان انجام گیرد.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه زنان باردار باید با حفظ وزن مناسب، انرژی لازم را از طریق مواد غذایی دریافت کنند، گفت: دریافت کالری و پروتئین در دوران بارداری بسیار مهم است به طوری که مادران در سه ماهه دوم و سوم بارداری باید روزانه ۲۵ گرم پروتئین مصرف کنند.

صفوی افزود: زنان باردار باید از مصرف الکل، سیگار و داروهای غیر مجاز پرهیز کنند چرا که این مواد سلامت مادر و جنین را به خطر می اندازد.

وی ادامه داد: همچنین این ماد غذایی در سبزیجاتی از جمله اسفناج، کلم و کاهو و در میوه هایی مثل پرتقال تازه و موز موجود است.

صفوی افزود: دستیابی به یک وزن مناسب قبل از بارداری حائز اهمیت است و زنان باید در زمان بارداری و شیردهی نیز وزن مناسب خود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه مادران چاق در معرض پرفشاری خون و دیابت قرار دارند، گفت: کنترل بیماری های مزمن پیش از بارداری نیز باید مورد توجه زوجین قرار گیرد.

وی ادامه داد: زنان باردار باید سعی کنند که در دوران بارداری به مشکلات معده، روده و یبوست که برای مادر و نوزاد خطرناک است، دچار نشوند.

برچسب ها: , ,

Back to top