مامای همراه شما / پرگ

مصرف اسید فولیک در بارداری

مصرف اسید فولیک در بارداری

شاید اسم اسید فولیک برای خیلی از «مادران باردار» واژه ای ناشناخته و ناآشنا باشد. در این مقاله تلاش کرده ایم فواید مصرف اسید فولیک را برای «مادران باردار» شرح دهیم تا درک درست تری از آن داشته باشند و مصرف آن را مورد توجه خود قرار دهند.

مصرف اسید فولیک در دوران بارداری

اسید فولیک یا همون فولات یا ویتامین B9 یکی از اصلی ترین نیاز های خانوم ها مخصوصا در دوران بارداری هست و نقش بسیار برجسته ای در دوران بارداری داره که معمولا به همه خانوم ها توصیه میشه. (البته که باید تحت نظر پزشک متخصص باشه) کارشناسان و متخصصان میگن مصرف مکمل های مولتی ویتامین همراه با ۴۰۰ میکروگرم فولیک اسید به صورت روزانه در قبل از بارداری و در طول بارداری بسیار مفیده.

اسید فولیک مفید برای مادران

مصرف اسد فولیک برای خود شما نیز به عنوان مادر بسیار مفیده و از بیماری های قلبی، آلزایمر و … پیشگیری میکنه.

چگونگی مصرف اسید فولیک

برای خانوم هایی که قصد بارداری دارند مصرف اسید فولیک از سه مه قبل از بارداری توصیه میشه و خانوم هایی که متوجه بارداریشون میشن بلافاصله باید مصرف اسید فولیک رو شروع کنن. که در دوران قبل از بارداری و در سه ماهه اول بارداری ۴۰۰ میکروگرم در روز توصیه شده که حتما باید با مشورت پزشک باشه. همچنین در سه ماهه دوم و سوم ۶۰۰ میکرو گرم و در دوران شیر دهی ۵۰۰ میکروگرم توصیه شده.

البته در سه ماهه دوم و سوم اگه از مکمل “فرفولیک” استفاده کنید حاوی مقداری اسید فولیک هست که احتمالا مصرف مکمل اسید فولیک به صورت جداگانه حذف میشه. به همین دلیله که تاکید میکنم باید با مشورت پزشک باشه تا مشکلی پیش نیاد.

مزایای اسید فولیک برای رشد و سلامت جنین در دوران بارداری

اسید فولیک به بهبود توسعه عصب کودک شما کمک میکنه که بعدا به نخاع و مغز تبدیل میشه. مصرف اسید فولیک از نقص های مادر زادی لوله عصبی پیش گیری میکنه و کمک میکنه هیچ نقصی در سیستم عصبی مرکزی جنین قبل از به دنیا اومدن وجود نداشته باشه.

همچنین مصرف اسید فولیک احتمال سقط جنین رو کاهش میده و از به دنیا آوردن کودکی با وزن کم و مشکلاتی از این قبیل تا حد زیادی پیشگیری میکنه.

برچسب ها: , ,

Back to top