مامای همراه شما / پرگ

مصرف سیر در دوران بارداری

مصرف سیر در دوران بارداری

سیر از خوراکی هایی است که بعضی از «مادران باردار» در رژیم غذایی خود قرار می دهند اما شاید ندانند که مصرف سیر چه تاثیری می تواند داشته باشد. در این مقاله درباره ی تاثیرات مصرف سیر اعم از فواید و ضرر های آن صحبت کرده ایم.

اگر باردار هستید حتما برای‌تان مهم است که چه غذاهایی را باید در این دوران بیشتر بخورید و کدام‌ها جزو غذاهای ممنوعه به حساب می‌آیند. اگر به طور کلی از گیاهان در رژیم غذایی‌تان زیاد استفاده می‌کنید و  فکر می‌کنید به صرف اینکه این خوراکی‌ها بی‌ضرر هستند می‌توانید آنها را هر چقدر که دل‌تان می‌خواهد مصرف کنید، همین جا باید صبر کنید و این مطلب را تا انتها بخوانید.

در بیشتر فرهنگ‌ها زنان باردار از سیر به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزمره خود استفاده میکنند. مصرف مقدار کم آن در وعده‌های غذایی بدون شک مشکلی ایجاد نمی‌کند اما خوردن مکمل‌های سیر در این دوران سلامت محسوب نمی‌شود.
سیر گیاهی است که در موارد زیادی از جنبه‌های سلامت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه که پر از خواص درمانی است به عنوان یک عامل طعم دهنده نیز در بسیاری از غذاها استفاده می‌شود و در مجموع مزایای بسیاری در سلامت کلی بدن دارد.

عوارض جانبی سیر
در حالی که سیر یک گیاه مفید به حساب می‌آید گاهی اوقات مصرف آن می‌تواند واکنش‌های منفی به دنبال داشته باشد.
•    خورن سیر تازه می‌تواند احتمال خونریزی را افزایش دهد بنابراین اگر هر نوع لکه بینی یا خونریزی واژینال داشتید باید با پزشک مشورت کنید.
•    در برخی موارد سیر می‌تواند ناراحتی معده و مسائل گوارشی ایجاد کند. بنابراین اگر سابقه بیماری‌های گوارشی داشته‌اید قبل از مصرف حتما از پزشک سوال کنید.

•    سیر خواص رقیق‌کننده خون دارد و این به آن معناست که انعقاد خون را به خصوص در عمل جراحی دشوار می‌کند. بنابراین نزدیک زایمان و حتی بعد از زایمان که دچار قاعدگی میشوید بهتر است از این گیاه پرخاصیت چشم پوشی کنید.
•    سیر می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد بنابراین اگر به طور کلی فشار خونتان پایین است بهتر است از خوردن آن خودداری کنید.

فواید خوردن سیر در بارداری

•    کاهش فشار خون و کلسترول:  محتوای جادویی آلیسین که در سیر وجود دارد به کاهش سطح کلسترول کمک کرده و آن را در محدوده طبیعی قرار می‌دهد. این ترکیب به گردش خون کمک کرده و از حمله قلبی نیز جلوگیری میکند.

•    جلوگیری از ریزش مو: سیر حاوی مقادیر بالایی از آلیسین است که ترکیبی مبتنی بر گوگرد بود و به رشد مو کمک کرده و از ریزش مو می‌کاهد.

•    محافظت در برابر سرماخوردگی و عفونت: سیر می‌تواند به کاهش باکتری‌های مختلف مضر در بدن و سالم نگهداشتن سطح ایمنی کمک کند. به این ترتیب از عفونت‌های مختلف از جمله سرماخوردگی و عفونت جلوگیری می‌کند.
•    پیشگیری از سرطان: خوردن منظم سیر میتواند شما را در برابر انواع خاصی از سرطان از جمله سرطان روده بزرگ محافظت کند.

•    درمان عفونت واژن: سیر می‌تواند به درمان عفونت‌های مختلف واژن از جمله کاندیدیازیس مزمن و سندرم حساسیت مخمر هم کمک کند.

برچسب ها: , ,

Back to top