مامای همراه شما / پرگ

مصرف کندر و ارتباط آن با هوش نوزاد

مصرف کندر و ارتباط آن با هوش نوزاد

کندر گیاه دارویی است که میوه ی آن را خام می خورند و از شیره ی آن هم به عنوان خوشبوکننده استفاده می شود. در این مقاله می خواهیم تاثیرات خوردن این خوراک بر بدن «مادر باردار» و همچنین تاثیر آن بر هوش «جنین» را بررسی کنیم.

یک متخصص طب سنتی با اشاره به مفید بودن کندر گفت: مصرف کندر در زمان بارداری روی هوش جنین تاثیر خوبی دارد و سبب باهوش شدن نوزاد می شود، اما از هفت ماهگی جنین به بعد مصرف آن را باید قطع کرد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به این که مصرف کندر پس از هفت ماهگی عوارضی به همراه دارد، اظهار داشت: مصرف بیش از حد کندر  در زمان بارداری، باعث بیش فعالی جنین پس از تولد می شود. به همین دلیل به مادران باردار توصیه می کنیم تنها به اندازه یک نخود و تا هفت ماهگی جنین از کندر استفاده کنند.

دریایی با بیان این که مصرف کندر حتی برای بزرگسالان هم مفید است، اظهار داشت: کندر خاصیت ضد بلغمی دارد و آب های جمع شده در مغز را جمع آوری می کند، بنابراین ضد فراموشی و ضد بیماری آلزایمر است.

دکتر محمد دریایی با بیان اینکه محققان کشور آلمان تحقیقات فراوانی روی دانه کندر انجام داده و به نتایج خوبی هم دست پیدا کرده اند، افزود: مادران باردار از چهار تا هفت ماهگی می توانند کندر را همراه با عسل مصرف کنند، اما پس از این مدت مصرف آن را باید قطع و به جای آن از خرما یا رطب استفاه کنند.

وی همچنین تاکید کرد: کندر حاوی مواد رادیو اکتیویته است و باعث جذب عوامل و یون های مثبتی می شود که در تقویت بدن بسیار موثر هستند. اکثر میوه ها و مرکباتی که مصرف می کنیم نیز خاصیت رادیو اکتیویته دارند.

 

برچسب ها: , , ,

Back to top