مامای همراه شما / پرگ

مواظب تحریک جنینتان باشید

مواظب تحریک جنینتان باشید

«دوران بارداری» باید با آرامش و آگاهی سپری شود. در این دوره توجه به نکات توصیه شده در این زمینه بسیار مهم است. در این مقاله نکاتی را پیرامون استفاده از اشیای مختلف در «دوران بارداری» را بیان کرده ایم که دانستن آن ها می تواند مفید باشد.

ویلیام فیفر، استاد روانشناسی رشد دردانشگاه کلمبیا و مدیر تحقیقاتی ، ثابت کرده است نوزادان پس از تولد چنانچه در زمان جنینی صداهای مادرانشان را شنیده باشند از بین صداها به صدای مادرشان واکنش نشان می دهند.
فیفر و همکارانش به طور تصادفی صداهای ضبط شده مادارن دیگر و صداهای مادران نوزادان تازه متولد شده را برای آزمایش پخش کردند. نوزادانی که صدای مادرشان را قبلا شنیده بودند با محکم تر مکیدن واکنش نشان دادند و این امر بر توانایی تشخیص صداهایی است که درون رحم بوده اند و می شنیدند دلالت دارد.

باید در استفاده از هر آن چیزی که کودک شما را تحریک می کند احتیاط لازم را بکار ببرید و برای کودکی که هنوز متولد نشده است قبل از استفاده از هر وسیله ای که از خود صدا یا حرکت ایجاد می کند می بایست با پزشک خود مشورت کنید.
از آنجا که هر حاملگی ویژگی ها و ظرافت های خاص خود را دارد سازندگان چنین وسایلی نمی توانند ادعایی بر امنیت و سلامت استفاده از آنها را داشته باشند و این وسایل برای وضعیت ها و موقعیت های مشابه پزشکی نمی توانند قابل استفاده باشند.

اختراعات جدید که در بازار فروخته می شود تحت عنوان مفاهیم آموزشی برای جنین مانند وسایل شنیداری که زنان باردار با تسمه به شکمشان می بندند تا موسیقی پخش کند یا داستان سرایی کند، ممکن است از نظر سلامت و بهداشت مناسب نباشد و ایده خوبی برای استفاده زنان باردار نیست. شواهد کافی وجود ندارد که این وسایل تأثیر گذار باشند به دلیل اینکه سرعت امواج صوتی در آب از هوا بیشتر است و امواج صوتی به شدت در مایع آمنیوتیک تقویت می شوند.(جنین در شکم مادر در آب است)

برچسب ها: ,

Back to top