مامای همراه شما / پرگ

نوشیدن قهوه سبب آلرژی می‌شود

نوشیدن قهوه سبب آلرژی می‌شود

قهوه از آن نوشیدنی هایی است که طرفداران خاص خود را دارد و خیلی از «مادران باردار» نیز ممکن است به مصرف آن عادت کرده باشند اما در این مقاله می خواهیم مضرات این نوشیدنی را برای «مادران باردار» بازگو نماییم تا با ضررهای آن نیز آشنا شوند.

اگر یک قهوه خور حرفه‌ای باشید حتما از فواید آن زیاد شنیده‌اید. اما آیا تا به حال در مورد مضرات و خطراتی که این نوشیدنی خوشمزه و خوش طعم دارد نیز فکر کرده‌اید؟

اگر از طرفداران پروپا قرص قهوه هستید حتما این مطلب را بخوانید. مضرات قهوه نکته قابل تاملی است که باید در خوردن این نوشیدنی به آن توجه کرد. اگر یک قهوه خور حرفه‌ای باشید و یا از علاقمندان این نوشیدنی پرطرفدار حتما از فواید آن زیاد شنیده‌اید. اینکه این نوشیدنی می‌تواند باعث زیبایی پوست شما بشود و یا تاثیرات شگفت انگیزی برای سلامتی کبد و روده و دندان‌ها و … دارد چیزی است که همه ما بارها و بارها شنیده‌ایم و یا در موردش خوانده‌ایم. اما آیا تا به حال در مورد مضرات و خطراتی که این نوشیدنی خوشمزه و خوش طعم دارد نیز فکر کرده‌اید؟

بعد از آن همه تعریف و فوایدی که گوشه و کنار از قهوه شنیده‌اید بد نیست با ما در این مطلب همراه باشید و با مضرات قهوه که ممکن است آسیبی ایجاد کند نیز آگاه شوید.

پوکی استخوان

کسانی که روزانه قهوه مصرف می‌کنند ممکن است دچار افزایش دفع کلسیم از ادرار شوند و در نتیجه در معرض خطر پوکی استخوان قرار بگیرند. این مشکل به خصوص برای افرادی که بدنشان به اندازه کافی کلسیم دریافت نمی‌کند اهمیت زیادی دارد.

افزایش فشار خون

باید بدانید که نوشیدن قهوه باعث افزایش فشار خون می‌شود. بنابراین مراقب تاثیر این نوشیدنی باشید؛ به خصوص اگر دچار پرفشاری خون هستید. چون حتی اگر این افزایش جزئی هم باشد، کسانی که دچار پرفشاری خون هستند در برابر این تاثیر قهوه آسیب پذیرترند.

خانم های باردار قهوه نخورند

آخرین پژوهش‌ها و تحقیقاتی که در این مورد انجام شده است نشان می‌دهد نوشیدن قهوه باعث سخت تر شدن دوران بارداری و زایمان می شود. پس به خانم‌هایی که قصد بارداری دارند توصیه می‌شود که خوردن قهوه را برای مدتی فراموش کنند. به خصوص خانم‌هایی که چندین بار سقط جنین داشته‌اند. البته هنوز به طور قطع آسیب قهوه به جنین تایید نشده است اما توصیه می‌شود در مدت بارداری نوشیدن قهوه را کنار بگذارند یا اینکه بیشتر از روزی ۱ یا ۲ فنجان نخورند.

علاوه بر موارد بالا متخصصان برای قهوه به مضرات دیگری هم اشاره کرده‌اند که از بین آن ها می ‌توانیم به کاهش میل جنسی، ناباروری در مردان و زنان، بیماری قلبی و عروقی، سرطان و ناهنجاری‌‌های رفتاری اشاره کنیم.

اکنون بعد از خواندن این مطلب وقت آن رسیده است که در مورد خوردن قهوه تصمیم بگیرید. اینکه کنار همه فوایدی که از قهوه شنیده‌اید و مضراتی که الان از آن می‌دانید آیا باز هم تمایل به خوردن این نوشیدنی دارید یا خیر؟ تصمیم با شماست اما توصیه می کنیم حتما شرایط جسمی و سلامتی خودتان را برای گرفتن این تصمیم در نظر بگیرید.

برچسب ها: , ,

Back to top