مامای همراه شما / پرگ

هر کار منزلی را در بارداری انجام ندهید

شاید خیلی از «مادران باردار» نحوه صحیح انجام کارهای منزل در «بارداری» را ندانند البته نه اینکه همه کارها خطرناک باشد ولی بعضی از کارها را باید با احتیاط خاصی انجام داد و یا یک سری از کارها را انجام نداد. در ادامه بیشتر در این باره توضیح داده ایم.

خیلی از افراد تصور می کنند هر نوع کار منزل می تواند برای زنان باردار خطرناک باشد اما باید بدانیم که خطرناک بودن بستگی به نوع کار دارد. کارهای منزل چنانچه سبک باشند خطرساز نبوده و خانم باردار را در معرض خطر جدی قرار نمی دهد. به هرحال، ممکن است نیاز باشد تا روش خود را در انجام کارهای منزل تغییر داده یا از انجام دادن برخی از آنها به طور کامل دوری کنید. نکته مهم، چگونگی حرکت دادن بدن در حین انجام کار و توجه کردن به آن است.

به خانمهای باردار توصیه می شود تا از مواد شوینده بی خطر و بدون حساسیت که مخصوص به خانمهای باردار استفاده کرده و از حلالهایی که حاوی تولوئن هستند استفاده نشود. به هنگام گردگیری و استفاده از مواد شوینده، دستکشهای ساق بلند و شلوار بپوشند. در هنگام کارکردن با این نوع مواد از خوردن و آشامیدن خودداری کنند.

توصیه می شود برای پاک کردن سوطوح مرمری از این ماده استفاده نشود. سرکه خالص بهترین مایع برای شستشوی توالت، وان حمام و سرویس بهداشتی است. و با ترکیب کردن مقداری آب لیمو و جوش شیرین با یکدیگر می توانید یک پاک کندده و لایه بردار مناسب برای سطح تهیه کنید. خانمهای باردار می توانند با ترکیب سرکه و آب لیمو یا جوش شیرین با یکدیگر یک شویده قوی در حد وایتکس تهیه کنید.

زمانی که در حین کار متوجه شدید احساس سردرد، سبکی سر و درد در ناحیه شکم هستید، فورا کار را متوقف کنید.چنانچه از استفاده کردن از این مواد نیز نگران هستید توصیه می کنیم تا مواد شوینده را خودتان از موادی مثل جوش شیرین، سرکه و آب لیمو تهیه کنید. جوش شیرین یک نوع لایه بردار مناسب برای سطوح و برطرف کننده بوی بد به حساب می آید. سرکه نیز از قدرت پاک کنندگی بالایی برخودار هستند. از ترکیب مساوی این ماده با آب می توانید یک پاک کننده مناسب و قوی و حتی ضد عفونی کننده برای تمیز کردن اجاق گاز تهیه کنید.

 

برچسب ها: , ,

Back to top