مامای همراه شما / پرگ

ویتامین B6 در دوران حاملگی

ویتامین B6 در دوران حاملگی

ویتامین B6 یکی از ویتامین های گروه B است. مصرف این ویتامین در برطرف شدن تهوع در «زنان باردار» نقش دارد. در این مقاله بیشتر درباره ی مصرف این ویتامین در «دوران بارداری» صحبت کرده ایم و همچنین خوراکی های دارای این ویتامین را معرفی کرده ایم.

تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف ویتامین B6 (پیریدوکسین) به برطرف کردن تهوع در زنان باردار کمک می‌کند، گرچه هنوز مشخص نشده است که این فرآیند چطور اتفاق افتاده است. زنان باردار، روزانه نیاز به ۱٫۹ میلی‌گرم ویتامین ب ۶ دارند تا کمک به آنتی بادی، سلول‌های قرمز خون و انتقال دهنده‌های عصبی لازم برای رشد جنین کند.

ویتامین ب ۶ در طیف گسترده‌ای از غذاها یافت می‌شود؛ بنابراین ممکن است شما با داشتن یک رژیم غذایی متنوع و مغذی نیاز خود را تامین کنید.

خوراکی های دارای ویتامین B6

آجیل،

گوشت بدون چربی،

لوبیا سبز،

هویج،

موز،

گل کلم،

سیب زمینی،

ماهی.

البته مکمل‌های ویژه دوران بارداری نیز دارای این ویتامین هستند.

رژیم غذایی بارداری

با پزشک خود مشورت کنید، او می تواند به شما بگوید که چگونه و چقدر نیاز به این ویتامین دارید زیرا مقدار این ویتامین در مکمل‌های مختلف بارداری، متفاوت است. در نظر داشته باشید استفاده بیش از اندازه از این ویتامین می‌تواند سبب کرختی و آسیب به سیستم عصبی شما شود و همین‌طور برای جنین‌تان نیز می‌تواند مضر باشد.

برای بهبود تهوع و استفراغ، پزشک ممکن است پیشنهاد کند تا شما سه بار در روز، در هر وعده ۲۵ میلی گرم ویتامین ب ۶ مصرف کنید. حتی تا ۲۰۰ میلی گرم ویتامین ب ۶ در روز، می‌تواند در درمان مشکلات و بیماری‌های صبحگاهی توصیه شود.

 

برچسب ها: , ,

Back to top