مامای همراه شما / پرگ

چگونگی انجام تست بارداری با نمک

تست بارداری با نمک یکی از تست هایی است که از نظر پزشکی تایید شده نمی باشد و در خانه انجام می‌شود، با مخلوط کردن مقداری از ادرار خانم باردار با نمک نتیجه این تست مشخص می شود.  نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که همان طور که گفته شد تست بارداری با نمک و انواع دیگر تستهای خانگی هیچگونه تأیید پزشکی ندارد و خانم‌های باردار باید حتماً برای انجام آزمایشهای دقیق و مطلع شدن از وضعیت بارداری خود به آزمایشگاه‌ها مراجعه کرده و آزمایش خون دهند.

چگونگی انجام تست بارداری با نمک

نمک به عنوان یک ماده شیمیایی خالص شناخته می شود که می تواند HCG موجود در ادرار را تشخیص داده و نشان داد که یک خانم باردار است یا خیر. HCG  هورمونی است که در زمانی که یک خانم باردار می شود در بدن ترشح شده و با گذشت زمان بارداری مقدار آن در بدن فرد افزایش می یابد و بعد از گذشت ۱۲ الی ۱۴ روز پس از لقاح در ادرار فرد باردار قابل اندازه گیری می باشد.

نحوه انجام و نتیجه تست بارداری با نمک

برای انجام تست بارداری با نمک  باید مراحل زیر را انجام داد : 

از اون جایی که صبح ادرار غلیظ تر است در ابتدای صبح باید ادرار خود را جمع آوری کرده و بهتر از قبل از جمع آوری ادرار به مواد کافی آب بنوشید تا مثانه پر شود. سپس ادرار جمع آوری شده را درون یک ظرف ریخته و نمک را در یک ظرف جداگانه بریزید ، سپس مقدار برابری از ادرار و نمک را در یک ظرف مخصوص با هم قاطی کرده و بعد از گذشت چند دقیقه می توانید تغییرات را مشاهده کنید تا نتیجه ی تست بارداری با ادرار را مشاهده نمایید.

نتیجه تست بارداری با نمک

 در صورتی که مخلوطی از ادرار نمک در ظرف درست کرده اید به رنگ سفید و حالت پر پنیری در بیاید و در سطح مایع حباب بیشتری از خود ادرار به وجود بیاید و همچنین رنگ ادرار تیره تر شود به اصطلاح می گویند که جواب آزمایش مثبت است و فرد حامله است. در صورتی که هیچ گونه تغییری در مخلوط ادرار نمک حاصل نشود و رنگ ادرار نیز تیره نشود به این معنی است که فرد باردار نیست.

Back to top