مامای همراه شما / پرگ

کار در دوران بارداری

کار در دوران بارداری

امروزه تعداد زنانی که علاوه بر کارهای خانه، کار بیرون نیز انجام می دهند کم نیست. این امر در «دوران بارداری» هم دیده می شود. در این دوره باید نسبت به کاری که انجام می شود، حساس بود. در این مقاله درباره ی این موضوع نکات مفیدی را ارائه کرده ایم.

زنانی که تمام وقت در مشاغل پر استرس و پرفشار مشغول به کار هستند، باید ساعت کار خود را به ۲۴ ساعت در هفته در طول دوران بارداری کاهش دهند.

زنان بارداری که اکثرا به طور ایستاده کار می کنند، نظیر معلم ها و یا فروشنده ها، بیشتر در معرض زایمان کودکان کم جثه قرار دارند.

زنان بارداری که بیش از ۳۲ ساعت در هفته در یک کار پر استرس مشغول‌به فعالیت هستند، احتمال اینکه نوزادشان زیاد گریه کند، یا با وزن کمتر از حد طبیعی متولد شود بیشتر است. به علا‌وه خود مادران نیز با مشکلا‌ت دوران حاملگی مواجه می شوند.

تحقیقات دیگری حاکی از آن است زنان بارداری که بیش از ۲۵ ساعت در هفته کار می کنند، بیشتر در معرض زایمان کودک با جثه کوچک قرار دارند.

به توصیه متخصصان، اگر این زنان باردار و شاغل بخواهند نوزادان سالمی داشته و خودشان نیز به سلا‌مت این دوران را بگذرانند، باید ساعت کارشان را به ۲۴ ساعت معادل ۳ روز کاری در هفته کاهش دهند.

محققان دریافتند: بین مدت زمان کار زنان باردار و جثه نوزادان آنها ارتباط وجود دارد.

این محققان گفتند: زنان بارداری که اکثرا به طور ایستاده کار می کنند، نظیر معلم ها و یا فروشنده ها، بیشتر در معرض زایمان کودکان کم جثه قرار دارند.

یک توضیح این است که مشاغل نیازمند فعالیت بیشتر بدنی ممکن است باعث شود که خون کمتری به سمت جفت جریان داشته باشد و در نتیجه مقدار مواد غذایی و اکسیژن کمتری به جنین برسد.

محققان علت این امر را درنیافته اند که چرا زنانی که ساعات طولانی در شغل های دفتری کار می کنند از همین تاثیر رنج می برند، اما آنها فکر می کنند که استرس روانی در این زمینه نقش داشته باشد.

برچسب ها: ,

Back to top