اهمیت میان وعده ها

میان وعده ها در «بارداری» یک نقش  اساسی و مهم دارند و باید جدی گرفته شوند. خوب است «مادران باردار» با مطالعه ی بیشتر در این زمینه، میان وعده های مناسبی برای خود تهیه کنند تا بتوانند ویتامین های لازم را نیز از آن دریافت کنند.

میان وعده دوران بارداری نقش اساسی در پیشگیری از ضعف، گرسنگی و افت قند خون خانم‌ باردار دارد. در صورت خوردن غذا و میان وعده به صورت بی رویه، ممکن‌است دچار اضافه‌ وزن زیادی شوید که نه‌ تنها برای خود شما، بلکه برای فرزندتان هم مشکل‌ ساز خواهد بود.

در این دوران بارداری به دلیل فشار وارد آمده به معده و ترش‌ کردن‌های مرتب، خانم باردار باید تعداد وعده‌های غذایی‌اش را بیشتر کند ولی در هر وعده مقدار کمتری غذا بخورد. در ضمن بهتر است این موادغذایی، کم‌ شیرین و کم‌ چرب باشند. از این بین خوراکی‌هایی انتخاب شوند که سهل‌الهضم بوده و تمام ریزمغذی‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز را به بدن برسانند. در این شرایط استفاده از برخی مکمل های مفید نیز از سوی متخصصین توصیه می گردد.

در دیابت بارداری ، میان وعده ها می توانند در کاهش قند خون به شما کمک کنند
 اگر مادر باردار دیابتی بین وعده های اصلی غذایی خود از میان وعده ها استفاده نکند ممکن است به علت پایین آمدن قند خون دچار ضعف و سرگیجه شده و در نتیجه برای از بین بردن این حالات مجبور به استفاده از مواد غذایی با حجم بیشتری شود

چند نکته مهم درباره میان وعده دوران بارداری:

در تمام دروان بارداری از خودن سبزیجان و میوه های فصل غافل نشوید.

برخی پزشکان بر این باورند که ویار هر زن بارداری کمبود بدن وی است. پس بهتر است با مشورت با پزشکتان بهترین رژیم را برای وعده های اصلی و میان وعده ها در نظر بگیرید.

حتما تغذیه خود را قبل و بعد از پیاده وری و ورزش های بارداری، کنترل نمایید.