مامای همراه شما / پرگ

عوامل ساده اما خطرناک در دوران بارداری

دوران بارداری دوران حساسی می باشد که باید یکسری بایدها و نبایدها در این ماه رعایت شوند. تا سلامت مادر و جنین به خطر نیفتد . در این مقاله قصد داریم تا عوامل ساده اما خطرناکی که ممکن است به جنین یا مادر آسیب برساند را بیان نمائیم از اینرو پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

مواردی که در دوران بارداری باید از آنها اجتناب کنیم

از گازهای خطرناک دوری کنید

استشمام بوی رنگ می تواند در دوران بارداری بسیار خطرناک باشد . از اینرو توصیه می کنیم در این دوران از استشمام گازهای خطرناک همچون رنگ پرهیز نمائید.

پرهیز از حمام آب گرم  

همانطور که می دانید حمام آب گرم می تواند حس آرامش بخش بسیار خوبی داشته باشد. با اینکه لازم نیست از حمام آب گرم بترسید اما این احتمال وجود دارد که افزایش دمای بدن باعث به وجود آمدن نگرانی هایی در دوران بارداری همانند افت فشار خون مادر شود که بدین طریق می تواند برای جنین نیز بسیار خطرناک باشد.بنابراین توصیه می کنیم در مدت بارداری خود و برای محض اطمینان از حمام آب گرم پرهیز نمائید.

پرهیزازمصرف آب میوه صنعتی

آب میوه های صنعتی به دلیل داشتن مواد نگهدارنده  و قند موجود در آنها ممکن است برای زن باردار و جنین حطرناک باشد. از اینرو دراین دوران سعی کنید از آبمیوه های طبیعی استفاده نمائید.

خوابیدن روی پشت ممنوع

خوابیدن در دوران بارداری معظلی اساسی می باشد که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید.در این دوران بهترین حالت خواب، خوابیدن روی سمت چپ بدن می باشد.شما همچنین می توانید سمت خوابیدن خود را تغییر دهید اما دقت داشته باشید از خوابیدن روی پشت خودداری نمائید. خوابیدن روی پشت در طول بارداری می تواند باعث کمردرد، مشکل در تنفس، فشار خون پایین و دیگر خطرهای مرتبط شود. از سوی دیگر خوابیدن روی پهلو به افزایش جریان خون به سمت جنین کمک می کند

 پرهیز ازمحصولات مراقبت از پوست

باید به این نکته توجه داشته باشید که محصولات مراقبتی با اینکه بصورت خوردنی هم نباشند اما به شدت می توانند جان جنین را به خطر بیندازند. در واقع طبق آمار بدست آمده تاثیر این محصولات روی جنین عوارض جبران ناپذیری داشته است. زیرا آنچه روی پوستتان می زنید توسط بدنتان جذب می شود و می تواند تاثیر منفی روی کودکتان داشته باشد. خطرناک ترین مواد شیمیایی که در طول بارداری باید از آنها اجتناب کنید عبارتند از اسید سالیسیلیک، رتینوئیدها و بنزوئیل پراکسید.

توصیه می کنیم دراین دوران ، حتی الامکان از محصولات آرایشی و بهداشتی بر روی پوست خود استفاده ننمائید.

 پرهیزاز مصرف قند

طبق نتایج اخیر  نشان داده شده ارتباط مستقیمی  بین میزان مصرف قند توسط مادر و ابتلای کودک به اتوپی و آسم وجود دارد. جالب اینجاست که رشد این بیماری ها هیچگونه ارتباطی با میزان مصرف قند خودِ کودک نداشته است.  بنابراین میزان قند مصرفی مادر در زمان بارداری از قندی که کودک پس از بدنیا آمدن مصرف می کند به مراتب دارای اهمیت بیشتری می باشد.

بهترین روش برای اجتناب از مصرف قند

با توجه به عوارضی که بواسطه مصرف قند می تواند بر جنین و مادر اعمال شود ، از اینرو بهتر است در این دوران و تمام مراحل زندگی خود مواد شیرین دیگری که بدون آسیب می باشند را جایگزین قند نمائید.بنابراین بهتر است بجای قند از عسل ، شیره  و آب میوه های طبیعی استفاده نمائید.

آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟ لطفا نظرات خود را درباره این مقاله با ما در میان بگذارید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top