مصرف با احتیاط زردآلو در بارداری

زردآلو یکی دیگر از میوه های خوشمزه ای است که می تواند در «بارداری» مورد استفاده قرار گیرد اما مصرف آن باید به اندازه و مناسب باشد. در این مقاله برخی از توصیه های تغذیه ای مربوط به زردآلو را شرح داده ایم.

همانطور که می دانید میوه زردآلو متعلق به خانواده Rosaceae بوده و میوه ای بزرگ تر از گیلاس و بادام می باشد. با توجه به یافته های محققان، زنان در سراسر دنیا می توانند در دوران بارداری خود ۱ الی ۲ عدد از این میوه را با خیال راحت و به صورت روزانه مصرف کنند. در ادامه این مقاله، نگاهی به مزایای بهداشتی و درمانی مصرف زردآلو در دوران بارداری زنان انداخته ایم. مهم ترین این موارد عبارتند از:

• همچنین، فراموش نکنید که این میوه غنی از آهن است. به همین دلیل، اکثر پزشکان متخصص زنان و زایمان به زنان باردار توصیه می کنند که (برای دریافت ۳۰ میلی گرم آهن در روز) این میوه را به صورت روزانه مصرف کنند، تا بدن آن ها در برابر مشکل کم خونی محافظت شود.

• همانطور که می دانید مادران باردار باید روزانه ۳۰۰ کالری بیشتر از زنان معمولی دریافت کنند، تا بتوانند نیازهای بدن خود و جنین در حال رشد داخل رحم خود را فراهم نمایند. به همین علت، این مادران باید برای دریافت کالری اضافی، همه مواد غذایی مفید را به طور مساوی در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند. یادتان باشد که اگر میوه زردآلو همراه با سبزیجات و میوه های غنی از رتینول مصرف شود، برای حفظ سلامت خود این مادران و رشد جنین داخل رحم آن ها بسیار مفید خواهد بود.

• میوه زردآلو سرشار از مواد معدنی، سیلیکون، فسفر، پتاسیم، آهن و کلسیم است. محتوای بالای آهن، مس و کبالت در میوه زردآلو به بدن فرد مصرف کننده کمک می کند تا از مشکل کم خونی (که عواقب آن می تواند برای مادران حامله کشنده باشد.) در امان بماند.