مصرف شیر در دوران بارداری

شیر از مفید ترین خوراکی هایی است که مصرف آن برای تمام گروه های سنی توصیه شده است. «خانم های باردار» نیز باید مصرف شیر را در برنامه غذایی خود قرار دهند. در این مقاله درباره ی اهمیت این موضوع توضیحاتی داده ایم.

دوران بارداری هر زنی زمانی است که او با ایجاد تغییرات سریع هورمونی، احساسات و فیزیک جدیدی را در بدن خود مشاهده کرده و با سوالات زیادی مواجه می­شود. از رشد جنین گرفته تا نوع ورزش و این که مادران باردار چه رژیم غذایی را باید تا پایان این دوران حساس دنبال کنند، از جمله سوالاتی هستند که ذهن یکهر زن حامله­ای را درگیر خواهد کرد. تقریبا، می­توان ادعا کرد که یک علامت سوال بزرگ در برابر هر کاری که یک زن باردار می­خواهد انجام دهد، وجود خواهد داشت!

هر زن حامله­ای برای تامین سلامت بدن خود و فرزند متولد نشده­اش، باید در هنگام نوشیدن شیر در طی کل دوران بارداری خود از سلامت این ماده غذایی مطمئن شود. اما، یادتان باشد که برای کسب اطمینان بیشتر، قبل از انجام هر گونه تغییر در رژیم غذایی روزانه خود حتما با یک دکتر متخصص زنان و زایمان مشورت کنید. آیا می­دانید که شیر مناسب برای مصرف زنان در دوران بارداری، چه نوع شیری است؟ خواندن ادامه این مقاله، شما را برای کسب آگاهی بیشتر در مورد انواع شیرها و این که چه نوع شیری برای مصرف زنان در دوران بارداری مناسب است، کمک خواهد نمود.

همانطور که می­دانید شیر یک منبع حیاتی سرشار از کلسیم در رژیم غذایی زنان باردار به شمار می­رود. به همین دلیل، مصرف مقادیر مناسبی از شیر به بدن این مادران کمک خواهد کرد تا نیازهای خود و کودک داخل رحم را به دریافت مواد معدنی و ویتامین­ها تامین کند. نتایج مطالعات اخیر انجام شده توسط دانشمندان نشان می­دهد که یک زن باردار به ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ میلی­گرم کلسیم در هر روز از این دوران حساس نیاز دارد، تا بدن خود و جنین داخل رحمش با کمبود مواجه نشود.

کدام نوع شیر برای خوردن زنان در دوران بارداری مناسب است؟

این روزها، شما ، در بازار با انواع مختلف شیرها مواجه می­شوید و ممکن است پیدا کردن نوع مناسب شیر برای شما و کودک داخل رحمتان کمی مشکل باشد. اگر شما هم به عنوان یک مادر جوان و بی­تجربه در این مورد نگران هستید، خواندن مقاله زیر را فراموش نکنید! در ادامه این مقاله، بر روی انواع شیرهایی که در دسترس زنان باردار هستند، بحث شده و نگاه کلی به انواع مناسب شیر انداخته­ می­شود. همچنین، با عنوان نمودن نکات مهم در این مورد، شما را برای بهترین انتخاب یاری خواهیم نمود. انواع مختلف شیرها عبارتند از:

شیر گاو که خامه آن گرفته شده است، برای جلوگیری از اضافه وزن در بارداری:

اگر شما نمی­خواهید که در دوران بارداری خود کالری ناخواسته دریافت نموده و با افزایش وزن مواجه شوید، شیرگاوی را که خامه آن گرفته شده باشد، را برای مصرف خود انتخاب نمایید. جالب است بدانید که چربی اشباع شده در این نوع شیر گاو از طریق فرایندی گرفته شده و به مصارف دیگر می­رسد. اما یادتان باشد که انجام این فرایند باعث کاهش ویتامین­های محلول در چربی مانند A، D، E و C که بسیار هم در دوران بارداری زنان مورد نیاز است، خواهد شد. بنابراین، می­توان ادعا کرد که مصرف یک فنجان شیر کم­چرب می­تواند در حدود ۳۰۵ میلی­گرم از کلسیم مورد نیاز بدن زن حامله و جنین داخل رحم او را فراهم کند. به خاطر بسپارید که یک فنجان از این شیر شامل ۸۳ کالری است.

در نهایت، به یاد داشته باشید که نوشیدن ۲-۳ فنجان شیر کم­چرب در هر روز از دوران بارداری به مادران حامله و جنین داخل رحم این افراد کمک خواهد کرد تا بسیاری از نیازهای بدنشان تامین گردد.